מכשיר פיננסי חדש של כלל פיננסים בטוחה: מבט 25

מדובר בתעודת סל שתתחרה בתאלי 25 * המשקיעים במבט לא ישלמו דמי ניהול

בית ההשקעות כלל פיננסים בטוחה הודיע היום על השקת מכשיר פיננסי שייתחרה בתאלי 25, שהינה תעודת סל סחירה של מניות המעו"ף. המכשיר החדש ייקרא מבט (מדדי בטוחה) 25 והוא ייסחר על פי העיקרון שעומד מאחורי התאלי 25, כאשר יהיה ניתן לקנות את תעודת הסל ולמכור אותה, כמו כל מניה אחרת, במהלך המסחר התוך יומי.

למרות זאת, מבט 25 מציע חידוש מסוים: המכשיר הפיננסי מוצע ללקוחות ללא דמי ניהול, לעומת דמי הניהול שנגבים בתאלי 25 ומגיעים לכ-0.8% ולעומת קרנות האינדקס על מדד 25, שבהן דמי הניהול גבוהים אף יותר. חידוש נוסף שקיים במבט 25 הוא האפשרות לממש את תעודות הסל במזומן (בנוסף לאפשרות למכור אותן במהלך המסחר), בהשוואה למימוש במניות בלבד שמוצע בתעודות סל אחרות.

שוקי אברמוביץ', מנכ"ל מבט 25, ציין שהשקת המכשיר תאפשר למשקיעים המוסדיים, שכמעט ולא השקיעו בתאלי 25 בשל עלויות הניהול הגבוהות, להיכנס להשקעה במבט 25. "המשקיעים המוסדיים נאלצים לשלם את דמי הניהול על השקעותיהם בעצמם, מכיוון שהם לא יכולים לגלגל אותם על הלקוחות ומשום כך ההשקעה בתאלי לא הייתה כדאית בעבורם. עכשיו, כשניטרלנו את נושא עלויות הניהול, נראה שהורדנו את החסם שעמד בפני המוסדיים והם צפויים לרכוש את המכשיר ולנצל את יתרונותיו".

אברמוביץ מעריך ששוק המכשירים על מדד 25 (תאלי וקרנות אינדקס), שעומד כיום על 800 מיליון שקל, צפוי להגיע ל-2 מיליארד שקל עם הצטרפותם של המשקיעים המוסדיים.

עוד ציין אברמוביץ' כי "מבט 25 מציע שקיפות מרבית ומבטיח את ההתאמה הטובה ביותר למדד ת"א 25 בכל נקודת זמן, לאורך כל יום המסחר, וללא כל דמי ניהול. זו תעודת הסל היחידה על מדד ת"א 25 שנשארת צמודה למדד עד תום חייה ולא פותחת פער בתמחור, שנוצר בעקבות דמי הניהול".

לדברי אברמוביץ, בעקבות התעוררות המסחר בשוק המניות, מגלים משקי בית רבים עניין בגיוון תיק ההשקעות שלהם, באמצעות השקעה במניות. "משקיעים שאינם מעונינים לעסוק בבחירת מניות, העדיפו בעבר קרנות נאמנות שמתמחות בהשקעה במדדי המניות, בעיקר קרנות שמתמחות במניות המעו"ף. עבור משקיעים כאלה, מבט 25 הוא פתרון מוצלח יותר מקרנות המעו"ף".

גבי פרל, מנכ"ל כלל פיננסים ומשנה למנכ"ל כלל החזקות ביטוח, אמר שהנפקת מבט 25 מתבצעת במסגרת מהלך אסטרטגי ארוך טווח של הקבוצה, להנפקה של תעודות סל. "אנחנו מתכוונים להוביל בישראל את התחום הזה, שהפך לאחד מאפיקי ההשקעה הצומחים ביותר בעולם. המוצרים המקבילים בעולם, שנקראים קרנות ETF, Exchange Traded Funds, כוללים מאות קרנות בהיקף של למעלה מ-150 מיליארד דולר", אומר פרל.