דוברת ושרם מדווחים לראשונה על המו"מ למכירת חלקו של דוברת

דוברת ימכור מחצית מאחזקותיו ויפרוש מפעילות אופרטיבית

חברת דוברת-שרם ושות' מדווחת היום (א') לראשונה על המגעים בין שני בעלי השליטה, אהרון דוברת ויצחק שרם, למכירת אחזקותיו של דוברת. מנוסח ההודעה עולה, כי השניים הודיעו היום לחברה כי הם מנהלים מו"מ ביניהם על מכירת כמחצית מאחזקותיו של דוברת לשרם ועל פרישה הדרגתית של דוברת ממשרותיו האופרטיביות בקבוצת דוברת-שרם.

דוברת מחזיק כיום %28.2 ממניות דוברת-שרם ושות', חברת השקעות בתחומי שוק ההון, וכן %20 ממניות חברת דוברת-שרם תעשיות, חברה פרטית השולטת בקונצרן התעשייתי פועלים השקעות. בנוסף, הוא מחזיק ישירות %2 ממניות פועלים השקעות ו-%4 ממניות חברת החיתום לידר.

שווי מניותיו של דוברת בדוברת-שרם ושות' עומד על 10 מיליון דולר ובחברות האחרות על כ-8 מיליון דולר נוספים. על פי ההערכות, הוא יקבל תמורת מחצית מאחזקותיו סכום גבוה בעשרות אחוזים ממחירן בשוק.

ככל הנראה, ישתף יצחק שרם גם חלק ממנהלי הקבוצה ברכישת מניותיו של דוברת. הכוונה היא ליאיר פודים (מנכ"ל לידר), שמחה רשף (מנכ"ל דוברת-שרם ניהול השקעות) ואביגדור קלנר (מנכ"ל פועלים השקעות).

אשר לעתידו של דוברת, מקורבים למו"מ (המנוהל מטעמו על ידי בנו, שלמה) אישרו את דבר קיומו של מו"מ להשתלבותו של דוברת בחברת ההשקעות ישאל אמלט. ישאל, שגייסה ביוני 31 מיליון שקל בהנפקה ראשונה בבורסה, נסחרת כיום (לאחר ירידה של %17.5) לפי שווי של 41 מיליון דולר. בסוף השבוע עלו מניות החברה ב-%3.

אם אכן ירכוש דוברת את חלקו של קונצרן כלל בישאל (%20), הרי שהמהלך יתקבל בטבעיות. דוברת היה הרוח החיה בהקמתה של ישאל, בעת ששימש כמנכ"ל כלל. הוא מכיר היטב את בעלי השליטה בחברה, משקיעים דרום-אמריקאיים ובראשם מנכ"ל החברה, הוגו צ'אופן.

ישאל היא חברת השקעות שעם אחזקותיה נמנות חברות סהר ני"ע, פוסטר מדיה, כמיפל, כבלי ציון, קרגל, שנפ ואחרות. את תשעת החודשים הראשונים של השנה סיימה החברה ברווח נאה של 14.9 מיליון שקל, מהם 1.2 מ' ש' ברבעון השלישי.