אמדוקס הרחיבה את החוזה עם וימפלקום הרוסית; הערכות: היקף העיסקה 6-7 מיליון דולר

ההסכם מהווה דריסת רגל חשובה בשוק התקשורת הרוסי, שנחשב לשוק חדש שנמצא בצמיחה מהירה וטומן פוטנציאל רב

ענקית הבילינג אמדוקס הודיעה היום (ג'), כי מפעילת התקשורת הרוסית Vimpel קומיוניקיישנס (VimpelCom) השלימה בהצלחה את העברת בסיס המנויים הכלל ארצי שלה, המונה יותר מ-10 מיליון מנויים ב-52 אזורים מחוץ לאזור מוסקבה, אל פלטפורמת הבילינג וניהול הלקוחות של אמדוקס. הפלטפורמה המקיפה של אמדוקס יושמה לראשונה בווימפלקום בשנת 2002, כדי לתמוך במנויי החברה באזור מוסקבה. עם העברת בסיס המנויים הכלל ארצי, ממנפת VimpelCom את הפלטפורמה של אמדוקס כדי לספק תמיכת קול ותקשורת נתונים מרכזית משולבת, ללקוחות הפרהפייד והפוסטפייד בכל המדינה.

גורמים בענף מעריכים שהיקף העיסקה מסתכם בכ-6 עד 7 מיליון דולר. חשיבות העיסקה טמונה בעיקר בעובדה שרוסיה היא שוק חדש שנמצא בצמיחה מהירה ונחשב לשוק שיש בו הרבה כסף. חברת קומברס , לדוגמה, רואה בשוק התקשורת הרוסי שוק אסטרטגי רב חשיבות, ומשקיעה בו לא מעט מאמצים בשל הפוטנציאל שטמון בו. ככל הידוע, קומברס מצפה כי הכנסותיה מהשוק הרוסי ושלוחותיו יגיעו לכ-50 מיליון דולר.

כך או כך, עיסקה זו מהווה דריסת רגל חשובה לאמדוקס בשוק התקשורת הרוסי, שכאמור צפוי לצמוח במהירות, וטומן לה פוטנציאל רב בטווח של 3-5 שנים. כלומר, מדובר בפוטנציאל עתידי, ולא בתרומה משמעותית לתוצאות השנה הקרובה. אלא שכדי להגדיל את אחיזתה בשוק התקשורת הרוסי תצטרך אמדוקס לצבור לקוחות כבר במהלך השנה הקרובה. מאחר שבשוק הרוסי יש ביקוש רב לשירותים מתקדמים, תצטרך אמדוקס לספק למפעילים שירותי בילינג ו-CRM מתקדמים.

עם זאת, בענף מעריכים שבשלב זה מדובר בשירותי קול ומעט מאוד שירותי תקשורת נתונים, אם בכלל. שירותי תקשורת הנתונים יכנסו לתמונה רק בשלבים מאוחרים הרבה יותר. ולמרות זאת, מעריכים בענף, כי אמדוקס תרצה לשלב את מערכת ה-IP מדיאיישן של אקזקט. למרות שהשוק הרוסי אינו חזק כיום בתחום תקשורת הנתונים, סביר להניח שאמדוקס תרצה להניח את התשתיות.

בהודעה שפירסמו היום שתי החברות נמסר, כי מיזוג פעולות הבילינג וניהול הלקוחות הנפרדות אל הפלטפורמה של אמדוקס יאפשר ל-VimpelCom לשפר במידה רבה את ביצועי הבילינג, תוך ביטול הסדרי נדידה (roaming) בין האזורים השונים, ולהשיג משלוח חשבונות מהיר יותר ועלייה משמעותית בגביית הכנסות. בנוסף, המעבר לפלטפורמה של אמדוקס מאפשר להוריד משמעותית את הוצאות התפעול באמצעות מיזוג מרכזי עיבוד הנתונים, מחלקות ה-IT, מוקדי השירות, מאמצי הפיתוח והדו"חות הפיננסיים.

עוד נמסר, כי הפלטפורמה המרכזית של אמדוקס מאפשרת טיפול מאוחד בשירות לקוחות ובמכירות בכל השווקים, השקה מהירה של יוזמות שיווק ארציות להשקת מוצרים ושירותים, והיא אף תומכת בהבדלים הקיימים בין אזור לאזור בכל הנוגע לדרישות הרשת והמוצרים. כן תומכת הפלטפורמה של אמדוקס בשפה הרוסית.

VimpelCom מספקת ברוסיה שירותי תקשורת תחת שם המותג Bee Line. רישיון התפעול של קבוצת VimpelCom מכסה כ-92% מאוכלוסיית רוסיה (כ-134 מיליון בני אדם), כולל העיר מוסקבה, אזור מוסקבה והעיר סנט-פטרסבורג.