חברה מוחזקת של ארית תעשיות: יעקב גרוס רוקן את החברה מנכסיה תוך הוא עושה לביתו

הגישה לביהמ"ש המחוזי בת"א תביעה כספית בסך מיליון שקל ובה בקשה לסעדים זמניים דחופים

חברה מוחזקת של ארית תעשיות טוענת כי יעקב גרוס מאור יהודה בעל השליטה (למעלה מ-61%) בחברת סיגמד מאור יהודה רוקן את החברה מנכסיה תוך הוא עושה לביתו ומנצל את נכסי החברה המוניטין ולקוחותיה.

החברה המוחזקת הגישה לביהמ"ש המחוזי בת"א תביעה כספית בסך מיליון שקל (לצורכי אגרה) למתן חשבונות, בקשה להכיר בתביעתה כנגזרת בשמה של סיגמד ובקשה לסעדים זמניים דחופים נגד גרוס הכוללת בקשה לצווי עיקול זמניים לטובתה על נכסיו עד לסכום תביעתה, צו לתפיסת נכסיה של סיגמד המצויים ברשותו של גרוס וצו מניעה זמני האוסר על גרוס לבצע כל פעולה בקשר כלשהו תוך שימוש בנכסי סיגמט ו/או בזכויותיה.

בכלל זה לשווק מערכות פרי פיתוחה של החברה שתכליתן בדיקת ביופסיה עבור ממוגרפיה לגילוי מוקדם של סרטן השד, מערכות הזהות או דומות למערכות מהסוגים אשר פיתחה ושיווקה סיגמד או שהן מבוססות ועושות שימוש ברכיבים או בידע שבמערכות של סיגמד. עוד מתבקש ביהמ"ש לאסור על גרוס להמשיך לעשות שימוש בכל קניין רוחני השייך לסיגמד וכן בשם סיגמד או בשם הדומה לו עד כדי להטעות.

ארית בעלת כ-28% ממניות סיגמד וערבה להתחייבויותיה כאשר סך של כ-1.1 מיליון שקל כבר נפרע על ידיה מכוח ערבות זו. טוענת כי פעילותה של סיגמד הופסקה לפני למעלה מ-16 חודשים ולאחרונה הסתבר לה כי גרוס גזל את כל נכסי החברה והקים חברכה חדשה בשם סיג מדיקל אינסטרומנטס מאבן יהודה ובאמצעותה הוא עושה שימוש בקניין הרוחני של סיגמד ובין היתר מוכר מערכות מתוחכמות לגילוי סרטן השד אשר בעבר נמכרו ע"י החברה.

לדברי ארית תעשיות באמצעות עו"ד רענן קליר אם לא ייעתר ביהמ"ש לבקשה למתן סעדים זמניים עלול גרוס להמשיך למכור ולהעביר את נכסי סיגמד (מכונות לגילוי סרטן השד) כיוון שאלו כבר הוצאו על ידו למחסני החברה ללא אישור וללא היתר. מלבד הנזק הכלכלי הישיר שייגרם ממכירת נכסים אלו ו/או העברתן לאחר, בנכסים הללו מצוי הקניין הרוחני של סיגמד ומכירתן לאחר ללא הסכמתה תפגע באפשרות סיגמד לשמור על זכויותיה בנכסים אלו. דבר שימנע רווחים עתידיים מן החברה. הדיון בבקשה של ארית תעשיות לסעדים זמניים נגד גרוס נקבע במעמד הצדדים למחר (2.2.2004) טרם הוגש כתב הגנה

(ת.א. 1179/04).