דנקנר השקעות אינה עומדת בכללי השימור; עלולה להימחק מהמסחר

לחברה גירעון של 132.4 מיליון שקל בהון העצמי * מדובר ברבעון רביעי רצוף בה מציגה החברה גירעון בהון העצמי

אם דנקנר השקעות לא תפתור את בעיית הגירעון בהון העצמי שלה, עלולה המניה להיגרע מהמסחר הרגיל בבורסה ולעבור לרשימת השימור.

החברה הודיעה היום, כי הבורסה הודיעה לה שאיננה עומדת בכללי השימור, המחייבים את החברות הנסחרות. המניה, שעד יוני אשתקד עדיין נכללה ברשימת תל אביב 100, נסחרת כיום לפי שווי שוק של 41 מיליון דולר בלבד.

על פי הודעת הבורסה לחברה, דנקנר אינה עומדת בכללי השימור היות והיא מציגה גירעון בהונה העצמי במשך 4 רבעונים ברציפות. נכון למאזן הרבעון השלישי של 2003, עומד הגירעון של החברה על 132.4 מיליון שקל.

על פי תקנון הבורסה, על החברה להיות בעלת הון עצמי של 2 מיליון שקל לפחות למשך 4 רבעונים רצופים. זאת, אלא אם שווי אחזקות הציבור בחברה עומד על 40 מיליון שקל לפחות. שווי אחזקות הציבור בדנקנר עומד על 20.8 מיליון שקל בלבד, כך שהחברה אינה עומדת בכללים.

הבורסה העניקה לחברה ארכה עד סוף יוני על מנת לחזור ולעמוד בכללים, ודנקנר כבר פועלת לתיקון המצב. החברה מימשה בחודשים האחרונים 25% מאחזקותיה במת"ב, וכן נדל"ן מניב ברווח הון כולל של 107 מיליון שקל נטו. בנוסף, החברה צפויה לרשום ברבעון הרביעי הכנסות בגין יצירת מסים נדחים בהיקף של 37 מיליון שקל.

לדברי החברה, המהלכים הללו יביאו לתרומה חיובית של 144 מיליון שקל להונה העצמי של החברה. המשמעות היא, שדנקנר צפויה לחזור ולעמוד בכללים, כך שאם לא תהיינה הפתעות, מנייתה צפויה להמשיך ולהיסחר במסגרת המסחר הרגיל בבורסה.