בעקבות הכישלון החלקי בהפצת מניות מת"ב ע"י אקסלנס: מעריב תמכור רק עד 10% ממניות מת"ב

תכננה למכור כל אחזקותיה במת"ב - 15% ממניות החברה * לאקסלנס ניתנה אופציה חדשה לרכוש לרכוש מניות מת"ב בכ-85 מיליון שקל, ב-20% יותר ממחיר מהשוק

למרות הכישלון החלקי שנחלה בסוף השבוע בניסיון למכור 7.5% מאחזקותיה במתב , ממשיכה מעריב אחזקות להאמין בחברת החיתום של אקסלנס, האחראית על הפצת המניות.

היום הודיעה מעריב על תיקון האופציה שהוענקה לאקסלנס, כך שלמרות שהמכירה ביום חמישי לא עמדה בתנאי המינימום (מכירת מניות ב-60 מיליון שקל לפחות, כשבפועל נמכרו מניות בכ-40 מיליון שקל בלבד), תוכל זו לממש את האופציה ב-3 החודשים הקרובים.

עם זאת, לאחר שבעסקה המקורית תכננה מעריב למכור כל אחזקותיה במת"ב (כ-15%, לפני העסקה, בשתי מנות של עד 7.5% מהמניות כל אחת), הרי שכעת מורידים במעריב את הציפיות, ואם תמומש האופציה החדשה שהעניקה לאקסלנס, תישאר מעריב, בשליטת משפחת נמרודי, עם אחזקה של כ-5% בחברת הכבלים.

על פי האופציה המתוקנת, תוכל אקסלנס לרכוש ממעריב 1.95 מיליון מניות מת"ב, המהוות 6.4% ממניות חברת הכבלים (לעומת עד 7.5% מהמניות באופציה הקודמת) , לפי שער של 43.45 שקל למניה (בדומה לאופציה הקודמת). מחיר זה מהווה פרמיה של 20.7% מעל מחירה הנוכחי של מת"ב בבורסה בתל אביב.

כמו בעסקה הקודמת, תוכל אקסלנס לממש את האופציה במנה אחת או במספר מנות בהיקף של 5 מיליון שקל כל אחת, וכן להעבירה לצד שלישי.

כאמור, ביום חמישי ניסתה מעריב לראשונה למכור את אחזקתה במת"ב. החברה, בשליטת הכשרת הישוב של נמרודי, העניקה לאקסלנס שתי אופציות: הראשונה הייתה למימוש באותו יום, ולפיה יכלה אקסלנס חיתום לרכוש עד 7.5% ממניות מת"ב, לפי שער של 39 שקל למניה. בהמשך תוקנה האופציה, ומחיר המימוש שלה ירד ל-38 שקל למניה.

בנוסף, קיבלה אקסלנס אופציה לרכוש חבילת מניות נוספת בהיקף של עד 7.5%, למימוש תוך 3 חודשים. התנאי למימוש האופציה היה, שאקסלנס תצליח למכור בחבילה הראשונה מניות ב-60 מיליון שקל לפחות. בפועל, לא הצליחה חברת החיתום לעמוד בתנאי זה, ומכרה 3.5% ממניות מת"ב ב-40 מיליון שקל בלבד. לכן, אופציית ההמשך אמורה הייתה להיות מבוטלת.

גורמים באקסלנס הכחישו שמדובר בכישלון וטענו, כי לחברה ישנם עוד מספר רוכשים פוטנציאליים ליתרת המניות מהמנה הראשונה. בפועל - העסקה לא נחלה הצלחה, שכן אקסלנס מכרה רק מחצית מהכמות שיועדה להימכר במנה הראשונה.

בעקבות העסקה הראשונה הודיעה מעריב, כי תרשום רווח הון של 20.5 מיליון שקל, שייכלל בדו"חות הרבעון הראשון של 2004.

כעת, למרות אי ההצלחה של המהלך, החליטו כאמור במעריב לנסות שוב למכור את מרבית אחזקות הקבוצה במת"ב. אם הפעם תצליח החברה במהלך, היא צפויה לרשום הכנסה נוספת של עד 84.7 מיליון שקל (לעומת 98.2 מיליון שקל שהייתה מקבלת באופציה הקודמת), ותרשום רווח הון של 48.6 מיליון שקל.