שטרום אישר ללא תנאים את רכישת השליטה בצים ע"י החברה לישראל

בכך הגיעה לסיומה העיסקה בה שילמה החברה לישראל למדינה 115 מיליון דולר תמורת 48.6% ממניות החברה

הממונה על ההגבלים העיסקיים, עו"ד דרור שטרום, אישר ללא תנאים את עיסקת רכישת השליטה בחברת הספנות צים על-ידי החברה לישראל , שבשליטת קבוצת אחים עופר. בכך הגיעה לסיומה העיסקה בה שילמה החברה לישראל למדינה 115 מיליון דולר תמורת 48.6% ממניות החברה. החברה לישראל החזיקה עד היום 48.9% ובעלי מניות פרטיים מחזיקים ב-2.5%.

בעקבות האישור והשלמת העיסקה יגשו כעת החברה לישראל והנהלת צים לשני מהלכים משמעותיים: פיצול החברה לשתי חברות - האחת שתעסוק בפעילות הבינלאומית (כ-90% מהפעילות) והשנייה, שתעסוק בפעילות הישראלית (כ-10%); קידום תוכנית להנפקת מניות החברה באחת הבורסות, בארץ או בחו"ל.

לפני הערכות, שטרום לא הערים קשיים על העיסקה, הן משום שרוב הפעילות של צים ממוקדת בחו"ל והן משום שבפעילות הישראלית יש לצים מתחרים רבים. קבוצת אחים עופר היא הבעלים של חברת הספנות אחים עופר ספנות, אך שטרום לא ראה בכך בעיה.

החברה לישראל היתה היחידה שניגשה למכרז שפירסמה רשות החברות הממשלתיות למכירת מניות המדינה בצים. כמנכ"ל צים מכהן ד"ר יורם זבה, שימשיך בתפקידו גם אחרי השתלטות אחים עופר. כיו"ר מכהן אודי אנג'ל, הנמנה על בעלי המניות באחים עופר.