כונס מעגלים לבקרה ופיקוח: בעלי החברה הבריחו את נכסיה בשווי 7.5 מיליון שקל

חוב החברה לבנק לפיתוח התעשייה - 11.7 מיליון שקל; הכונס יחקור את הבעלים בבית המשפט

שופטת ביהמ"ש המחוזי בת"א, דניה קרת-מאיר, אישרה לעו"ד אלון מעוז, כונס הנכסים של חברת מעגלים לבקרה ופיקוח מיטב, לזמן לחקירה דחופה בביהמ"ש את מנהלי החברה, יעקב שביט וריקארדו רויטמן.

מעוז מבקש שהשניים יגלו להיכן העבירו את רכוש החברה בשווי של למעלה מ-7.5 מיליון שקל, אשר נלקח על ידם ערב מתן צו הפינוי, יומיים קודם לתפיסת נכסי החברה על ידו.

קרת-מאיר העניקה למעוז גם סמכויות חקירה, בין היתר של הרו"ח החיצוני של החברה, דניאל שפירא, ועובדי החברה כדי לקבל מהם את כל המידע אודות החברה, רכושה, חברות הקשורות לה וכיוצא בזה.

לדברי מעוז, ביום מתן צו הכינוס (2 בינואר) הוא תפס את נכסי החברה והציב עליהם שמירה. המדובר במפעל לייצור מעגלי בקרה למזגנים שבבעלות החברה ובמחסן הצמוד למשרדו.

בחקירה ראשונית עלה, כי יומיים קודם לכן הוברחו מהמפעל ומהמחסן באישון לילה מרבית חומר הגלם והמוצרים המוגמרים שהיו בהם. כמו כן נלקחו מהמשרד מחשבים ובהם תוכנות ייצור מוצרי החברה, שבלעדיהם אין ערך לחברה.

לדברי מעוז, מבדיקה ראשונית של המסמכים שנתפסו בחברה עולה חשד כבד לריקון החברה ולהברחת כספים, בין היתר באמצעות חברות קש וחברות מימון מהשוק האפור.

קרת-מאיר מינתה את מעוז לכונס נכסים קבוע לחברה והסמיכה אותו לאכוף את השיעבודים לטובת הבנק לפיתוח התעשייה ובנק המזרחי (הטוענים לחוב של למעלה מ-15 מיליון שקל מתוכם 11.7 מיליון לבנק לפיתוח התעשייה), אולם קבעה, כי לא ימומשו נכסים אלא לאחר אישור ביהמ"ש וקבלת עמדת החברה.

(תיק פש"ר 1003/04)