ירידה בכל הפרמטרים במכירות ביטוח חיים ב-2003

המכירות עמדו על 3.28 מיליארד שקל, וירדו להיקף שנרשם בשנת 1999

סיכום נתוני המכירות של ביטוחי חיים בשנת 2003 מציג תמונה אחידה ובעייתית של ירידה בכל הפרמטרים - מסך המכירות ועד לפרמיה הממוצעת. כך עולה מדו"ח התפוקה החודשי של המחלקה הכלכלית בהתאחדות חברות לביטוח חיים.

בשנת 2003 נרשמה ירידה של 9.69% במכירות פוליסות חדשות של ביטוח חיים, בהשוואה לשנת 2002. המכירות עמדו על 3.28 מיליארד שקל, וירדו להיקף שנרשם בשנת 1999. בהשוואה ל-2002, מכירות ביטוחי חיים ב-2003 ירדו ב-352 מיליון שקל. 75% מהירידה - 262 מיליון שקל - נרשמו בביטוחי מנהלים.

דווקא בדצמבר 2003 גדלו המכירות ב-13.2% בהשוואה לדצמבר 2002, והגיעו ל-557 מיליון שקל - פי 2.25 מממוצע המכירות בחודשים ינואר-נובמבר (247 מיליון שקל). העלייה הדרמטית, שמיתנה מעט את נתוני 2003, מוסברת בכניסתה לתוקף של הרפורמה בביטוח חיים בינואר 2004, ורצון הסוכנים למכור כמה שניתן בתנאים הישנים.

סך הפוליסות החדשות שנמכרו בשנת 2003 עמד על 882 אלף - ירידה של 5.11% בהשוואה ל-2002. הפרמיה הממוצעת לפוליסה עמדה על 3,715 שקל - ירידה של 4.84% בהשוואה לתקופה המקבילה.

בביטוחי מנהלים נרשמה ירידה של 13.17% במכירות חדשות, בהשוואה ל-2002. הפרמיה הממוצעת בביטוחי מנהלים (ביטוח עסקי) ירדה ב-8.34% - מ-10,567 שקל ב-2002 ל-9,685 שקל ב-2003. ביטוחי הפרט (ביטוחי חיים שלא דרך מקום העבודה) ירדו ב-5.19% בלבד. הפרמיה הממוצעת עמדה על 2,544 שקל, ירידה של 4.36% לעומת 2002.