חבר באגד מבקש צו מניעה נגד החברה הדוחה את מועד הבחירות למוסדות אגד

טוען שביקש להקים רשימה נגדית לסיעה השלטת, אולם בשל לחצים שהפעילה אגד, היא נפסלה

עו"ד אלול משה, חבר ובעל מנייה באגד, פנה לבית המשפט המחוזי בתל-אביב בבקשה להוציא צו מניעה נגד אגד, אשר מורה לה לבטל או לדחות את מועד הבחירות למוסדות אגד, שנקבע ל-10 בפברואר 2004.

משה ביקש מבית המשפט להורות לאגד לא לפעול בכל דרך של תעמולה פוליטית הקשורה לבחירות, אשר יש בה כדי להשפיע על דעתו של הבוחר. זאת, עד למתן החלטה אחרת.

בפנייה לבית המשפט מציין משה, כי הוא ביקש להקים רשימה סיעתית נגדית לסיעה השלטת של אגד, אולם רשימתו נפסלה בטענה ל-27 חתימות כפולות לשתי הסיעות.

לדברי משה, כאשר נודע לאגד, כי יש בידיו ייפויי כוח בלתי חוזרים כנדרש להקמת רשימה עצמאית, היא לחצה באופן אגרסיבי ובלתי הוגן על החברים שחתמו על הייפוי. זאת, לטענתו, בעידודו של יו"ר האגודה מטעם סיעת מפנה, אריה פלדמן. כתוצאה מכך, לדבריו, אותם חברים נאלצו לבטל את הייפוי שנתנו לו.

לדברי משה, אגד, באמצעות נושאי משרות בכירים, עודדה חברים שחתמו לו על ייפויי כוח לפנות לעו"ד חיצוניים, במטרה ללחוץ עליו לקבל את ייפויי הכוח בחזרה.

לטענת משה, אגד מנצלת לרעה את כוחה כלפי אותם חברי אגודה, באמצעות אנשי שלומה, ורומזת לכל אותם חברים שאינם סרים לפקודתה, כי המערכת רואה זאת בעין לא טובה, דבר שיש בו השפעה עתידית לגובה המשכורת הקרובה.

לדברי משה, השיטות לשבור את אותם חברים סרבנים הן להורות לסדרן לשבצם במשמרות לילה בשעות נוספות, למנוע מהם לעבוד שעות נוספות, ולשנות את סידור העבודה בתירוץ של צורכי תנועה הכרחיים. זאת, כדי לשנות את גובה הפרמיה בסכומים משמעותיים, הנעים בין מאות לאלפי שקלים בחודש.

עוד טוען משה, כי אגד הקציבה במערכת הבחירות עשרות בעלי תפקידים, בכירים וזוטרים, כדי להשפיע באופן גורף על חברי האגודה להצביע לטובת המערכת. לדבריו, גם אם בית המשפט יקבל את הבקשה, אין כל ביטחון שתוצאות הבחירות יהיו אמיתיות ונכונות, כל עוד לא ימונו אנשי קלפי ואנשי ספירה חיצוניים.

עוד טוען משה, כי אגד פגעה בצורה שכזו בשנות הבחירות 1996 ו-2000, וכי כך היא רוצה לעשות גם בשנה זו - לגרום לכך שתהיה רשימה אחת מטעמה, לבחירות שתוצאותיהן ידועות מראש.

השופט יהודה זפט קבע, כי הדיון בבקשה יתקיים במעמד הצדדים ב-8 בפברואר 2004.

בתיק העיקרי מבקש משה מבית המשפט לבטל את ההחלטה על פסילת רשימתו.

(ה"פ 299/04)