עו"ד בייניש מבקש לעכב את העמדתו לדין בפרשת התזמורת הסימפונית י-ם

מקורבים לבייניש מנסים לגייס כספים לפרעון החובות למס הכנסה על מנת למנוע את כתב האישום

עו"ד יחזקאל בייניש, בעלה של השופטת דורית בייניש, החשוד בעבירות מס, פנה אל נציבות מס הכנסה בבקשה לערוך לו שימוע בטרם יוגש נגדו כתב אישום.

במקביל פנה בייניש לבית המשפט המחוזי בירושלים, בבקשה לעצור את העמדתו לדין. השופט דוד חשין הוציא צו זמני, המעכב הגשת כתב אישום עד לדיון שנקבע ליום ב' הבא במעמד הצדדים.

מחלקת החקירות של מס הכנסה החליטה להגיש כתב אישום נגד בייניש באשמה שלא העביר ניכויים של התזמורת הסימפונית ירושלים, בראשה עמד כיו"ר העמותה. בהתאם לבקשת רשם העמותות, מינה בית המשפט את עו"ד יצחק יונגר למפרק הזמני של התזמורת.

מבקשתו של בייניש לבית המשפט מתברר, כי ב-25 בינואר, לאחר ש"גלובס" חשף את דבר ההחלטה להעמידו לדין, פנה בייניש אל היועצת המשפטית של נציבות מס הכנסה, שולה בנדל. הוא נענה, כי אכן הוחלט להעמידו לדין.

נוכח זאת ביקש בייניש שימוע, ובתגובה נאמר לו, לדבריו: "נציבות מס הכנסה אינה נוהגת לקיים הליך של שימוע, אך לפנים משורת הדין ניתנת למבקש זכות לשטוח טענותיו בכתב וזאת בתוך שלושה ימים". בייניש טוען, כי נאמר לו, שאם יסיר את המחדל - היינו: אם החוב למס הכנסה ישולם - לא יוגש נגדו כתב אישום בגין אי העברת ניכויים.

בבקשתו לבית המשפט, צירף בייניש כמשיבים את בעלי השליטה בתזמורת: רשות השידור, הקרן לירושלים ועיריית ירושלים. כמו כן צירף את המפרק הזמני של התזמורת, את אגף מס הכנסה, ואת מ"מ ראש הממשלה, אהוד אולמרט (המחזיק בתיק רשות השידור).

בייניש טוען, כי בעלי השליטה בתזמורת הסימפונית נמנעו מהעברת כספים, ולכן נקלעה התזמורת לקשיים ונבצר ממנה לשלם את הניכויים. לטענתו, הוא הפך "בן ערובה" לחובותיה של התזמורת, ואין הוא אחראי למצב שנוצר.

עמדה זו נדחתה בזמנו על-ידי מס הכנסה, שכן בחקירה התברר, כי הניכויים לא הועברו למרות שלתזמורת היו הכנסות. בחקירה גם נמצא, כי חלק מאותם כספים לא נרשמו או הוצאו במזומנים, שלא כדין לכאורה.

מספר גורמים מנסים לסייע לבייניש, באמצעות הזרמת כספים לתזמורת ופרעון החובות למס הכנסה שנוצרו בתקופתו. כי בראש הפעילים בנושא עומדים יו"ר הקרן לירושלים, השר לשעבר דן מרידור, ומנהלת הקרן, רות חשין (רעייתו של השופט העליון מישאל חשין). מרידור וחשין הם ידידים אישיים של בני הזוג בייניש. לעומת זאת טוענים כמה מהדירקטורים בקרן שאין מקום לסיוע כזה.

כמו כן נעשה מאמץ להשפיע על אולמרט, כדי שיפעל ברשות השידור להעביר כספים לתזמורת. לזאת מנגדים בתוקף מנהלי רשות השידור, הטוענים, כי לא יוכלו לתת ידם לכיסוי חובות שנוצרו בעבירה לכאורה. נושים אחרים (מלבד מס הכנסה) טוענים, כי לא יסכימו להסדר לפיו כספים שיוזרמו לתזמורת יועברו למס הכנסה, כדי לעצור את העמדת בייניש לדין, אלא אם כל הנושים יקבלו את כספם. הם מזהירים, כי יראו בכך העדפת נושים פסולה, על כל המשתמע מכך.