אבי פתיר התפטר מניהול נייר חדרה בשל המעורבות הרבה של היו"ר, יקי ירושלמי

ההתפטרות - כשנה לאחר כניסתו לתפקיד * בכירים באי.די.בי: אין קשר בין התפטרותו של פתיר לבין אלו של יואל פלדשו משופרסל והרצל עוזר מנשר

מנכ"ל מפעלי נייר חדרה (מנא"י) , אבי פתיר, הודיע היום (א) על התפטרותו, המיוחסת להתערבותו הרבה של יו"ר החברה, יקי ירושלמי. פתיר עוזב את תפקידו לאחר שנה בלבד. קודם לכן שימש כסמנכ"ל חברת השיחות הבינלאומיות ברק.

"בין פתיר לירושלמי מתקיימים יחסים טובים וגם ההתפטרות נעשתה ברוח טובה, אבל פתיר לא הסכים לקבל את מעורבותו הגבוהה של היו"ר. זה לא סגנון הניהול שלו". כך אמרו ל"גלובס" גורמים בכירים המקורב לפתיר.

עדיין לא ברור אם פתיר אמנם ישאר בתפקיד ניהולי אחר בקבוצת אי.די.בי , השולטת במנא"י, כפי שהודיעה היום (א') אי.די.בי, או שיעבור לנהל חברה אחרת, מחוץ לקבוצה.

מקורבי פתיר אמרו עוד, כי להתפטרותו אין קשר לדירקטוריון אי.די.בי או ליו"ר נוחי דנקנר, למרות רצף התפטרויות מנכ"לים בחברות בקבוצה, בשבעת החודשים האחרונים, אשר כולם הוסברו במעורבות פעילה של יושבי ראש החברות.

הראשון היה יואל פלדשו, שהתפטר מניהול שופרסל עקב מעורבותו הפעילה של היו"ר, אברהם ביגר. אחריו התפטר מנכ"ל נשר, הרצל עוזר, עקב מעורבותו הפעילה של יו"ר נשר, מנחם אבירם. במקומו מונה לתפקיד פלדשו, הנחשב מקורבו של דנקנר. עתה, כאמור, התפטר פתיר, עקב מעורבותו הפעילה של ירושלמי.

גורם בכיר באי.די.בי אישר את דברי הבכירים המקורבים לפתיר, לפיהם להתפטרות פתיר אין כל קשר לדירקטוריון והיא נבעה, כאמור, רק ממעורבותו הגבוהה של ירושלמי. עד למינויו של מנכ"ל חדש למנא"י, יכהן ירושלמי גם בתפקיד המנכ"ל במקום פתיר.

ירושלמי, המזוהה מאוד עם מנא"י, שימש כמנכ"ל ויו"ר מנא"י, שבשליטת כלל תעשיות ודסק"ש, במשך 13 שנה. מנא"י היא החברה הגדולה בישראל לייצור נייר ומוצריו. פתיר וירושלמי לא הגיבו לידיעה.

ברבעון השלישי של 2003 דיווחה מנא"י על רווח של 13.8 מיליון שקל, לעומת 9.2 מיליון שקל ברבעון המקביל ב-2002, בו ספגה הוצאה חד פעמית של כ-3 מיליון שקל. בהשוואה לרבעון השני של 2003 היה הרווח הנקי נמוך ב-23%.

הכנסות החברה הסתכמו ברבעון השלישי ב-119 מיליון שקל, לעומת 112.6 מיליון שקל ברבעון המקביל ב-2002, ולעומת הכנסות של 113.2 מיליון שקל ברבעון השני של 2003.