אריאל שרון: על הממשלה ליצור סביבה שתאפשר למגזר העיסקי להתפתח

"לייצר, לייצא, להקים מפעלים חדשים, לייצר מקומות תעסוקה חדשים, להרחיב פעילות ובכך להגדיל את תוצר המדינה"

"הממשלה צריכה ליצור סביבה שתאפשר למגזר העיסקי לעשות את מה שהוא יודע בצורה הטובה ביותר: לייצר, לייצא, להקים מפעלים חדשים, לייצר מקומות תעסוקה חדשים, להרחיב פעילות ובכך להגדיל את תוצר המדינה". כך אמר הערב ראש הממשלה, אריאל שרון, בהופעתו הראשונה מאז עבר אמש טיפול רפואי, בכנס של פורום מנהלי כספים ראשיים (C.F.O).

שרון אמר למשתתפי הכנס כי בחודשים האחרונים המדיניות הכלכלית של הממשלה נושאת פרי. "על פי התחזיות השנה המשק הישראלי צפוי לעבור לצמיחה חיובית".

שרון פנה למגזר העיסקי וביקש כי יתגייס למען הקהילה ובעיקר למען בני נוער. לדבריו, בשלוש השנים האחרונות הוא עוקב אחר פרויקטים משותפים, הן לממשלה והן למגזר העיסקי, בנוגע לקהילה. "אני רואה בפעילות של הסקטור העיסקי בנושא זה, חלק מהמאמץ. שיתוף פעולה כזה צריך לעמוד כל הזמן לנגד עינינו ואני בטוח שנצליח בכך, אם נדע לעשות זאת נכון".

פורום מנהלי כספים ראשיים העניק הערב אות הוקרה מיוחד לראש הממשלה על תרומתו למשק בישראל. לטענת הפורום, המעשה הכלכלי החשוב ביותר השנה הוא החתימה על הסכם הערבויות עם ארה"ב. כמו כן, ניתן האות לשרון על הגיבוי שנתן לשר האוצר במהלכיו השנה. לדברי ראשי הפורום היה מי שציפה כי ראש הממשלה יכנע בשלב כלשהו, ימכור את שר האוצר להמונים, יבטל את דבריו ויקצור את הרווחים הפוליטיים הטמונים בכך. אולם שרון הוכיח מנהיגות ואחריות כאשר סירב למכור את כלכלת ישראל וגיבה את שר האוצר.

אותות הוקרה ניתנו גם לרשות לניירות ערך ולמשרד התחבורה. הרשות לניירות ערך קיבלה אות הוקרה על פעולותיה ותרומתה לשינוי הסביבה העיסקית בישראל, כמו למשל, הרחבת שוק ההון, העלאת רמת אמינותה של המערכת ועוד. משרד התחבורה קיבל אות הוקרה על פעולותיו לעידוד השקעות זרות ולתפעול תחרותי של חברות במשק.

מנכ"ל משרד ראש הממשלה, אביגדור יצחקי, שהעניק את אות ההוקרה לשר התחבורה, אביגדור ליברמן, אמר: "אנו רוצים לחזק את ידי המשרד בנושא הפרטת הנמלים, שכן ישנה חשיבות רבה בייעול מערך הנמלים". ליברמן אמר כי "צריך לעזוב את מפת הדרכים ולהתמקד במפת הכבישים, זה הדבר החשוב".

עו"ד רם כספי, חבר בוועדת השופטים המחליטה על מקבלי האות, אמר כי המשק קשור בטבורו לתהליך המדיני". לראש המששלה אמר: "בן גוריון הקים את המדינה ואתה תבטיח את קיומה לעד. האות ניתן לך על מנהיגות ותעוזה היסטורית שתסייע באופן מהותי לביטחון, לכלכלה ולחברה".

אותות הוקרה ניתנו הערב גם לד"ר זהבית יוסף, משנה למנכ"ל ומנהלת כספים ראשית של אי.די.בי אחזקות ופיתוח. כמו כן, ניתן אות הוקרה לחשב הכללי באוצר, ד"ר ירון זליכה, על מגוון תפקידיו בחברות בהן כיהן ובמיוחד בתפקידו האחרון כסמנכ"ל כספים של חברת דרך ארץ, כביש 6.