ביוג'ן: התרופה הביולוגית Amevive לטיפול בפסוריאזיס הגיעה לישראל

התרופה אושרה בפברואר השנה ע"י ה-FDA האמריקאי לטיפול בצורה הכרונית של הפסוריאזיס

חברת ביוג'ן-איידק, חברת הביוטכנולוגיה השלישית בגודלה בעולם, פירסמה כי תרופת האמביב (Amevive) המטפלת ספציפית בגורם הישיר למחלת הפסוריאזיס,אושרה בפברואר השנה ע"י ה-FDA האמריקאי לטיפול בצורה הכרונית של הפסוריאזיס.

התרופה נרשמה בארה"ב לאחר שהראתה בשורה של מחקרים יעילות בטיפול בחולי הפסוריאזיס, יחד עם פרופיל בטיחות ואיכות חיים: במחקר שפורסם ע"י פרופ' מרק לבואל מבי"ח האוניברסיטאי "מאונט סיני" בניו יורק הוכיחו כי: 70% מן המטופלים ,הגיבו בצורה משמעותית לטיפול באמביב. אצל אותם מטופלים נשמר אפקט הטיפול לתקופה של חודשים ארוכים (עד שנתיים) מסיום הטיפול. חשוב לציין כי פרופיל תופעות הלוואי של התרופה אצל המטופלים, היה זהה לזה של קבוצת הביקורת (האינבו) שקיבלה טיפול דמה. הטיפול באמביב, ניתן ע"י סדרה של 12 זריקות הניתנות אחת לשבוע.

תרופת האמביב פותחה ע"י חברת BIOGEN חברת ביוטכנולוגיה אמריקאית. בין יתר המוצרים שפותחו על ידי החברה נמנים אינטרפרון אלפא (אינטרון) לטיפול במחלת הסרטן ובמחלות נגיפיות, אינטרפרון ביטא (אוונקס), לטיפול בטרשת נפוצה.

פסוריאזיס היא אחת ממחלות העור הנפוצות ביותר. ההערכה היא כי כ-80 מיליון איש בעולם חולים בפסוריאזיס (כ-140-120 אלף בישראל), מהם כ-12 מיליון המוגדרים חולים כרוניים (21-18 אלף בישראל), ולהם מיועדת האמביב. בקבוצת החולים הזו טמון פוטנציאל שוק אדיר. ביוג'ן הודיעה בעבר כי היא צופה מכירות בהיקף של 500 מיליון דולר בתוך שלוש שנים.

בכל זמן נתון, יותר משבעה מליון אנשים בארה"ב נגועים במחלה ו-200 אלף חולים חדשים מאובחנים מדי שנה. הטיפולים הקיימים כוללים שימוש ממושך במשחות, 30-40 טיפולים במנורות פלורוצנטיות בהקרנה על כל הגוף או בזריקות שבועיות לכל החיים.