סוכמו תנאי שחרור המנה השניה של הערבויות האמריקניות בסך 3 מיליארד דולר

הערבויות יינתנו בכפוף לעמידתה של מדינת ישראל ברפורמות לעידוד הצמיחה וביישום התוכנית הכלכלית, ובכלל זה הפרטה ושינויים מבניים

יושבי ראש הועדה הכלכלית המשותפת ישראל-ארה"ב ה-JEDG (Joint Economic Development Group) נפגשו היום בירושלים במסגרת פגישת הועדה השנתית ודנו בביצוע התוכנית הכלכליות של מדינת ישראל.

בפגישה סוכמו באופן עקרוני התנאים לשחרור הערבויות האמריקאיות, על סך 3 מיליארד דולר, ופריסתן בשנת 2004. סוכם כי הערבויות יינתנו בכפוף לעמידתה של מדינת ישראל ברפורמות לעידוד הצמיחה וביישום התוכנית הכלכלית, ובכלל זה הפרטה ושינויים מבניים.

בראש הצוות הישראלי עמד מנכ"ל משרד האוצר, ד"ר יוסי בכר. כן השתתף במפגש השר במשרד האוצר, מאיר שיטרית. בראשות הצוות האמריקאי עמדו תת מזכיר המדינה האמריקאי לנושאי כלכלה עסקים וחקלאות, ד"ר אלן לארסן, תת שר האוצר, פרופ' ג'ון טיילור ונושאי תפקיד אחרים.

שר האוצר, בנימין נתניהו, פתח את הישיבה והציג בפני הועדה את התוכנית הכלכלית והרפורמות שנעשו במסגרתה לאחרונה, ואת התחזיות לעתיד.

הצדדים דנו במדיניות הכלכלית בישראל לרבות נושאים פיסקאליים, מוניטריים, הרפורמות המבניות ומדיניות ההפרטה.

הצוות האמריקאי ציין בחיוב את התקדמותה של ישראל לעבר מימוש יעדי התוכנית הכלכלית שהוצגה בפניהם בפגישת הועדה האחרונה שהתקיימה ביוני 2003 בוושינגטון.

הצוות האמריקאי הדגיש את חשיבות עמידתה של ממשלת ישראל ביעדי הגרעון התקציבי וההוצאות לשנת 2004 ואת המשך מאמציה בעתיד לעשות כן.

סוכם כי הצדדים ימשיכו לעקוב אחר ההתקדמות המדיניות הכלכלית והשגת יעדי צמצום הגירעון באמצעות קיום פגישות תדירות של הועדה.