יו"ר ועדת האנרגיה: להקים מנגנון שיאפשר למפעלים לקבל חזרה את שיעור העלאת הבלו על הסולר

"ימנע פגיעה במפעלים ותוספת עלות שנתית של כ-40 מיליון שקל"

אלי יפה, יו"ר ועדת האנרגיה בהתאחדות התעשיינים, פנה למנהל אגף המכס והמע"מ, איתן רוב בבקשה להקים מנגנון מיוחד שיאפשר למפעלי התעשייה לקבל חזרה את שיעור העלאת הבלו על הסולר להסקה המשמש את המפעלים. מדובר בהתייקרות הבלו על הסולר ב-30 אג' לליטר.

יפה טוען, כי הדבר ימנע פגיעה במפעלים ויחסוך תוספת עלות שנתית לעלויות היצור הישירות שלהם של כ-40 מליוני ש"ח. בכך, אומר יו"ר ועדת האנרגיה בהתאחדות התעשיינים, יבוטל העיוות הקיים בישראל לפיו זהה הבלו על הסולר להסקה לזה המוטל על התחבורה. זאת בשעה, שבמרבית מדינות מערב אירופה נמוך הבלו המוטל על הסולר לתעשייה בשיעור ניכר מזה המוטל על הסולר לתחבורה. כך למשל באנגליה מהווה הבלו על הסולר להסקה 7% בלבד מהבלו על הסולר, בצרפת 11% ובגרמניה 14%.

יפה מציין, כי התאחדות התעשיינים מציעה, שהמנגנון שיוקם, יפריד בין הבלו על הסולר להסקה המשמש את התעשייה, לבין הבלו על הסולר לתחבורה. כאשר המנגנון המוצע ייגבה מהצרכנים בלו אחיד על הסולר לכל סוגי הצריכה, בעוד מפעלי התעשייה יוכלו לקבל החזר על ההפרש בין סוגי הבלו, במועד קבלת החזר מע"מ או בכל תאריך אחר בחודש, ולאחר הצגת חשבוניות לרכישת סולר להסקה במפעלים.