ביהמ"ש השאיר את צו איסור הפרסום בעניינו של טננבוים, למעט נסיבות הגעתו ללבנון

השופטת: "ההחלטה תיבחן מעת לעת, עם שינוי הנסיבות ובהתאם להתנהלות החקירה"

סגנית נשיא בית משפט השלום בפתח תקווה, נגה אוהד, החליטה היום להותיר על כנו את צו איסור הפרסום בעניינו של אלחנן טננבוים, למעט נסיבות הגעתו של טננובים ללבנון.

השופטת ציינה, כי איסור הפירסום הוא ענין של מידתיות ושל זמניות. לדבריה, אין דברים אמורים בהחלטה סופית, אלא בהחלטה שתיבחן מעת לעת עם שינוי הנסיבות ובהתאם להתנהלות החקירה. "חלק מהתכנים קרוב לוודאי ייחשף וחלק אחר, קרוב לוודאי שעוד שנים ארוכות לא ניתן יהא לפרסמו", אמרה השופטת.

אוהד החליטה בבקשת חברת רשת, ניסים משעל (תוכנית הטלוויזיה "משעל חם"), חדשות ערוץ 10, ועיתון "הארץ" ויוסי מלמן, שביקשו להסיר את צו איסור הפרסום בעניינו של טננבוים. לחלופין, ביקשו כלי התקשורת לצמצם את צו איסור הפרסום ולהתיר פרסום במגבלות מסוימות.

אוהד דחתה את בקשת כלי התקשורת לפרש את המונח "פרט מפרטי החקירה", על דרך הצמצום, כך שלכל היותר לכלול בו מידע הנוגע לאירועים בחדרי החקירות כתוצאה מחקירת המשטרה. השופטת ציינה כי החקירה, מראשיתה ועד סופה, הינה חקירה ביטחונית סבוכה ומורכבת, העוסקת בחומר סודי שרובו ככולו נוגע בביטחון מדינת ישראל. לדבריה, "מעצם טבעה וטיבה של חקירה שהיא דינמית ומתוך כך, ומעצם הווייתה, אין לפרש את המונח על דרך הצמצום".