ביקושי עתק של 90 מיליארד שקל בהנפקת אג"ח של מוצרי מעברות

ההקצאה - פחות מ-0.04%; גייסה כ-23.3 מ' ש' באג"ח והשלימה בכך גיוס כולל של כ-47 מ' ש'; את ההנפקה הובילו פועלים אי.בי.אי

ביקושי עתק בהנפקת האג"ח של חברת מוצרי מעברות , בעלת השליטה ב'מעבדות מטרנה'. החברה גייסה היום כ- 23.3 מיליון שקל בהנפקת אג"ח ציבורית. בכך השלימה החברה גיוס כולל של כ- 47 מיליון שקל שבוצע על בסיס תוצאות הרבעון השלישי של 2003. את ההנפקה הובילו פועלים אי.בי.אי.

בהנפקה לציבור, שנערכה כאמור היום, נקבעה ההקצאה לציבור בשיעור מזערי של 0.039%- דהיינו רק מי שהזמין במעל ל-1.3 מיליון שקל יקבל הקצאה של אגרות החברה.

מוצרי מעברות קיבלה דירוג A ממעלות. ההנפקה נסגרה על הריבית המינימלית של 6% עם החזרים שנתיים בשנים 2007- 2012 והשתתפו בה יותר מ- 6,000 מזמינים.

בהנפקה המוסדית בשבוע שעבר גויסו 23.3 מיליון שקל לאחר שהיו ביקושים של יותר מפי 18 בהיקף של כ- 400 מיליון שקל וקרוב ל- 140 משקיעים מוסדיים התחייבו לרכישת אג"ח. הריבית בהנפקה היתה מינימלית - 6%. המוסדיים יקבלו רק מחצית מהזמנתם.

מנכ"ל מוצרי מעברות, יגאל גלי, ציין כי "מעבר לביקושי היתר אנו רואים במספר המשתתפים היוצא דופן הבעת אמון באיתנותה של החברה, ביכולתה לשמר את מעמדה התחרותי בכלל ובפרט את נתח השוק של מטרנה שהגיע לאחרונה לכ- 55%.

"ציבור המשקיעים הוכיח שהוא מאמין שמטרנה תמשיך להוביל את השוק עם שיעורי רווחיות ותשואה גבוהים לבעלי המניות.

"אנו מאמינים כי המשקיעים הכירו ביכולת החברה למנף את מעמדה המוביל בשתי קטגוריות ייחודיות, מזון לתינוקות ומוצרי מזון לחיות מחמד, ולהביאה לידי צמיחה משמעותית בשנים הקרובות".

לדברי יגאל גלי, "הכספים מגיוס ההון מיועדים הן להתרחבות באמצעות רכישת חברות היוצרות סינרגיה חיצונית עם הפעילויות הקיימות של החברה".

'מוצרי מעברות', היא חברה ציבורית שנשלטת על ידי קיבוץ מעברות (83%). הכנסות החברה בתשעת החודשים הראשונים של 2003 הסתכמו בכ- 146 מיליון שקל. הרווח הנקי באותה תקופה הסתכם ב- 1.5 מיליון שקל.

בעקבות פרשת רמדיה שהתרחשה בסוף 2003, חל גידול משמעותי בהיקפי המכירות של יצרנית מזון התינוקות, מטרנה, מוצר הדגל של החברה, ונתח השוק שלה גדל מ- 39% ל- 55%.

מוצרי מעברות מחזיקה ב- 100% בחברת הבת מעבדות מטרנה המהווה כ- 70% מפעילות החברה. בנוסף, מחזיקה החברה ב- 100% בחברת ביופט יצרנית מזון לבעלי חיים "בונזו" ו"להקט", בחברת ג'ונסון יבואנים וסחר (2003) העוסקת בשיווק שימורי מזון ובחברת מסטיבק העוסקת בייצור ושיווק תרכיבי חיסון לדלקות עטין. באחרונה השקיעה מעברות בחברת הסטארט-אפ נוטריניה ורכשה 10% מהחברה ואופציה לרכישת 7% נוספים.