סומך חייקין הסירה תביעה נגד רשת הייעוץ האמריקנית ברינגפוינט; הצדדים לביהמ"ש: הושגה פשרה

סומך חייקין תבעה את חברת הייעוץ, לאחר שהתברר לה שאין בכוונתה לשאת בעלויות השכירות של קומת משרדים אשר שכרה עבורה במגדל המילניום

משרד רו"ח סומך חייקין מת"א ורשת הייעוץ הבינלאומית ברינגפוינט מארה"ב הודיעו לבית המשפט המחוזי בת"א כי הגיעו לפשרה, המביאה לכלל סיום את המחלוקות ביניהם. בהודעה נאמר כי הפשרה הושגה עוד טרם התנהל בפני בית המשפט הדיון בתביעה שהוגשה באוגוסט 2003 ע"י סומך חייקין נגד ברינגפוינט. לבקשת הצדדים הורה השופט, ד"ר עדי אזר, על דחיית התביעה על הסף, ללא מתן צו הוצאות.

בכתב התביעה נאמר כי מתחילת שיתוף הפעולה בין סומך חייקין לברינגפוינט, ב-98`, ביצע סומך חייקין את הפעילות האדמינסטרטיבית וחלק מהותי מהפעילות השיווקית של ברינגפוינט בישראל.

באוגוסט 2000 התקשרה סומך חייקין בהסכם שכירות של 14 קומות במגדל המילניום בת"א. בהתאם להסכם בין הצדדים, קומה 4 נשכרה ע"י סומך חייקין בשם ועבור ברינגפוינט ועל פי בקשתה של זו. זו התחייבה לשאת בכל העלויות שינבעו לסומך חייקין משכירות קומת משרדי ברינגפוינט. עלויות אלה הסתכמו ב-1.6 מיליון שקל בשנה. עד לתום תקופת השכירות, בפברואר 2011, היו העלויות אמורות להסתכם ביותר מ-12 מיליון שקל.

בתביעה נאמר כי לסומך חייקין נודע כי בכוונתה של הנתבעת לחסל את פעילותה בישראל תוך זמן קצר או למכור את הפעילות לצד ג`, לנטוש את קומת המשרדים שנשכרה עבורה על ידי סומך חייקין במגדל המילניום, ולהותיר את סומך חייקין לשאת לבדה בעלויות הכספיות הכבדות הנובעות משכירות המשרדים ו-22 החניות עבור הנתבעת.

משום כך, ביקשה סומך חייקין מביהמ"ש לאכוף על ברינגפוינט את ההתחייבויות שנטלה על עצמה. (ת.א. 2015/03).