סדר מקוצר: ערב חגיגי לקראת פרישת דורנר ייערך מחר באוניברסיטת בר-אילן

וגם: שופטת העליון, מרים נאור, טוענת: "שימוש רב מדי של סניגורים בטענת ההגנה מן הצדק עלול להביא לזילותה" ולינדנשטראוס הוציא בימים אלה את ספרו על הספק הסביר דווקא בהוצאת לשכת עוה"ד

* עוה"ד אילן שביט ממשרד צדוק, בשם תדיראן וישרכארט, וחגי אשלגי, ממשרד כהן, להט, בשם מסכי זהב, מבקשים להגדיל תביעת לקוחותיהם כנגד וואלה וטלטל, ב-1.5 מיליון שקל. התביעה הוגשה בשנת 2000, בסכום של כ-4 מיליון שקל, בגין הפרות לכאורה של וואלה במסגרת הסכם להעביר להן 3% ממניות החברה בעת ההנפקה. בינתיים, לטענתן, הפרו הנתבעות גם חובה לפירעון הלוואת בעלים, בגובה הסכום אותו רוצים להוסיף.

* עו"ד עופר צור ממשרד גורניצקי, הצטרף לייצוג אלפרד אקירוב, במאבקו להשיב את השקעותיו בחברת ג'גמי. אקירוב מיוצג בפרשה זו בידי עו"ד יורי נחושתן. צור צבר רקורד בתיקים מסוג זה, בשל ייצוג ברוס רפפורט במאבקו לצאת מהשקעותיו בקרן אתגר.

* עו"ד עודד הכהן מונה ליועץ המשפטי של לשכת המהנדסים, האדריכלים והאקדמאיים במקצועות הטכנולוגיים. הכהן, בעל משרד בירושלים, עוסק במתן ייעוץ לעמותות וגופים ציבוריים, ובין לקוחותיו גם גופים הקשורים להסתדרות.

* עוה"ד מוטי בייץ ודבורה מנקין, ממשרד יגאל ארנון, מייצגים את בירי בראשי, בתביעה בגובה 12 מיליון שקל, שהגישה באוגוסט 2003 נגד שותפות המורכבת מברן, ארנסון, וחברה אמריקנית. בשבוע שעבר פנו בשמה בבקשה לקבל פסק דין, בשל כך שהנתבעת לא הגישה כתב הגנה במועד, וכן לא הגישה במועד בקשה להארכת מועד כתב ההגנה.

* דליה דורנר, הפורשת מחר מבית המשפט העליון, תכובד בערב שייערך לרגל פרישתה, מטעם הפקולטה למשפטים באוניברסיטת בר-אילן. בין המרצים: נשיא בית המשפט העליון, אהרן ברק, דיקן הפקולטה בבר-אילן, פרופ' רון שפירא, הדיקן לשעבר, ד"ר דודי שוורץ, פרופ' מרדכי קרמניצר, מהפקולטה למשפטים באוניברסיטה העברית בירושלים, ופרופ' יפה זילברשץ, מבר-אילן.

* אליעזר רבלין, שופט בית המשפט העליון, אומר כי פועל יוצא מהחקיקה לקביעת עונשי מינימום בעבירות תעבורה, הוא שרף הענישה יפחת. ריבלין דיבר במסגרת ערב שערכה לשכת עוה"ד, בנושא תעבורה, לרגל פרישתו של עו"ד עמיקם לויתם, מוועדת התעבורה בלשכה.

* מרים נאור, שופטת בית המשפט העליון, טוענת כי שימוש רב מדי של סניגורים בטענת ההגנה מן הצדק עלול להביא לזילותה. לדבריה, הטענה צריכה להיות שמורה רק למקרים המיוחדים הראויים לה. נאור דיברה בערב עיון שערך השבוע ועד מחוז ת"א לרגל צאת ספרו של עו"ד ישגב נקדימון, "הגנה מן הצדק". סגן נשיא בתי משפט השלום במחוז הדרום, אבי זמיר, שהשתתף בערב, אמר כי באנגליה ניתן פסק דין חדש המרחיב מאוד את השימוש בהגנה מן הצדק.

* מיכה לינדנשטראוס, יו"ר הנציגות הארצית של השופטים ונשיא בית המשפט המחוזי בחיפה, הוציא בימים אלה את ספרו על הספק הסביר, היוצא לאור דווקא בהוצאה לאור של לשכת עוה"ד. לינדנשטראוס כידוע, מצוי בעימות עם הלשכה, סביב נושא משוב השופטים. זה ספרו השני של לינדנשטראוס, היוצא לאור בהוצאה של הלשכה: הראשון עסק בחזקת החפות.