19 מועמדים על מקום אחד ויחיד במחוזי

מבין כולם, אפשר לומר שבעל הסיכויים הגבוהים ביותר הוא עדי אזר, שכבר היה מועמד בכמה סיבובים קודמים, ולא צלח את הבחירה

השבוע פורסמה רשימת המועמדים לשפיטה, שתידון בישיבת הוועדה לבחירת שופטים, המתכנסת ב-23 במרץ. הפרט המדהים ברשימה, מתייחס לבחירה לבית המשפט המחוזי בתל-אביב: לא פחות מ-19 מועמדים, מתמודדים על מקום פנוי אחד. הרשימה כוללת שופטים טובים רבים, אך רק אחד מהם יהיה בן המזל שיזכה. השאר, יצטרכו להמתין.

הרשימה כוללת, בין היתר, את רשם המחוזי, עדי אזר, הרשמת רות שרון-לבהר, ושופטי שלום רבים, מתל-אביב - יהודית אמסטרדם, דפנה אבניאלי, קובי ורדי, יהודית שבח, רות רונן, זיוה הדסי-הרמן, שושנה אלמגור, ורדינה סימון, וכן שופטים מבתי משפט אחרים: שמואל ברוך, סגן הנשיא ברמלה, זהבה בוסתן מרמלה, דליה גנות, סגנית הנשיא בראשל"צ. יש גם שופט משפחה אחד בין המועמדים: גרשון גרמן.

חלק גדול מהמועמדים, בלתי ריאליים. למעשה, ההערכות הן שמתוך כל ה-19, יש רק כ-5 שמות ריאליים: אזר, רוזן, אמסטרדם, אבניאלי וורדי. מבין כולם, אפשר לומר שבעל הסיכויים הגבוהים ביותר הוא אזר, שכבר היה מועמד בכמה סיבובים קודמים, ולא צלח את הבחירה. נשיא המחוזי בתל-אביב, אורי גורן, מאוד רוצה במינויו.

פרט נוסף מפתיע ברשימה, הוא מועמדותה של עו"ד פנינה דבורין, לשעבר פרקליטה בפרקליטות מחוז מרכז, בבית משפט השלום. לא המועמדות של דבורין מפתיעה, אלא העובדה שדבורין היתה בעבר מועמדת לבית המשפט המחוזי בת"א.

אז מה הסיבה ל"הורדה"? אין כיום, מסביר בכיר במערכת המשפטית, סיכוי למועמדים שלא היו שופטים, או לפחות פרקליט מחוז, להתמנות לבית המשפט המחוזי. בטח לא בזה בתל-אביב, שם צפוף יותר. הנה, למשל, לפני כשנתים מונה עו"ד ספי אלון כשופט לבית המשפט המחוזי בבאר-שבע. גם בירושלים מונו עורכי דין פרטיים, אך לא בתל-אביב.

המינוי האחרון של עורך דין פרטי, היה לפני למעלה מ-10 שנים, של עדנה קפלן-הגלר. אך כיום אין על מה לדבר. לו היתה דבורין מגיעה לדרגת פרקליטת מחוז - ניחא. גם פרקליטה בכירה אחרת בפרקליטות בעבר, פנינה גיא, שכיום משמשת כממונה על האכיפה ברשות ניירות ערך, היתה מועמדת לבית המשפט המחוזי בתל-אביב, ואכן לא צלחה את הבחירה.

גיא משמשת כיום כממונה על האכיפה ברשות ניירות ערך, תפקיד אותו ביצעה בעבר עו"ד מיכל ברק-נבו, מועמדת אחרת לשפיטה. בבית משפט השלום בתל-אביב. אגב, מועמד נוסף, הוא עו"ד אבי פורג, מפרקליטות מיסוי וכלכלה.