מגעים לעסקת טיעון עם נפתלי מנדלוביץ, המואשם בניהול תיקים וייעוץ בהשקעות ללא רישיון

עוד מואשם מנדלוביץ' בעבירות של קבלת דבר במירמה בנסיבות מחמירות; היה מיופה כוח לפעול בני"ע בחשבונותיהם של 20 בעלי חשבון, שחלקם היו תלמידיו במכללת ביזפורטל

המדינה מקיימת מגעים לעסקת טיעון עם נפתלי מנדלוביץ, מייסד מכללת ביזפורטל ללימודי שוק ההון, המואשם בעבירות של קבלת דבר במירמה בנסיבות מחמירות, ניהול תיקים וייעוץ בהשקעות ללא רישיון.

על-פי כתב האישום נגד מנדלוביץ, עליו חתום עו"ד אופיר רוטשילד מפרקליטות מיסוי וכלכלה, מנדלוביץ היה מיופה כוח לפעול בניירות ערך בחשבונותיהם של 20 בעלי חשבון, שחלקם היו תלמידיו במכללה.

מנדלוביץ ביצע עסקאות בניירות ערך או בנכסים פיננסיים לפי שיקול דעתו בכל אותם חשבונות, ופעל בניירות ערך ביותר מחמישה חשבונות בו זמנית. כל זאת, מבלי שהיה בידו רשיון לפי חוק הייעוץ, שכן הרשות סירבה להעניק לו רישיון לניהול תיקי השקעות.

מכתב האישום עולה, כי מנדלוביץ נמנע מלגלות למרבית בעלי החשבון כי הוא אינו בעל רישיון לניהול תיקים, תוך ניצול יחסי האמון בינו לבינם, וקיבל מהם במירמה את ייפויי הכוח והאפשרות לפעול בחשבונותיהם.

התיק מתנהל בפני שופט בית משפט השלום בתל-אביב גלעד נויטל. על-פי עסקת הטיעון המתגבשת, יימחק מכתב האישום הסעיף המתייחס לקבלת דבר במירמה בנסיבות מחמירות, וייוותרו על כנם האישומים המתייחסים לניהול תיקים ומתן ייעוץ ללא רישיון.

בעקבות הכוונה להגיע לעסקת טיעון במקרה זה, קיבלה הפרקליטות באחרונה פניות מצד מתלוננים, שהתלוננו בזמנו נגד מנדלוביץ. לטענתם, אין הצדקה לוויתור על סעיף המירמה, מה עוד שחלקו האחר של כתב האישום - ניהול תיקים ללא רישיון, קל להוכחה.

דובר משרד המשפטים סירב להתייחס, בנימוק כי אינם מגיבים על עסקאות טיעון.