קרן מבטחים טרפדה את הצעת הרכש של אמ.פי.איי בחברת ההשקעות גמול

קרן הפנסיה סירבה להצעת יונה וברזילי, גם לאחר שהועלתה לאחרונה ב-70%

חברת ההשקעות גמול דיווחה הערב על כשלון הצעת הרכש שהפנתה חברת אמ.פי.איי למניות הציבור, במטרה למחוק אותן מהמסחר בבורסה. קרן הפנסיה מבטחים, שמחזיקה 9.5% ממניות גמול והיא בעלת המניות הגדולה ביותר מקרב הציבור, החליטה שלא להיענות להצעה. גמול הודיעה כי אמ.פי.איי, בעלת השליטה בחברה, הודיעה כי הצעת הרכש המלאה אותה פירסמה לרכישת מניות החברה לא התקבלה עקב אי עמידה בשיעור ההענות המזערי שנקבע בהצעה.

למרות שבשבוע שעבר העלתה אמ.פי.איי, בשליטת אייל יונה ואמנון ברזילי, את מחיר ההצעה ב-70% לעומת המחיר המקורי, עדיין נמוך מחירה בכ-20% מההון העצמי החשבונאי של גמול. במבטחים מעריכים, ככל הנראה, שהמחיר המוצע נמוך משוויין הכלכלי של מניות גמול.

אמ.פי.איי מחזיקה כיום 65% ממניות גמול. מאחר ולמחיקת החברה נדרשת אחזקה של לפחות 95% בהון, הרי שאי היענות מצד מבטחים חורצת את דין ההצעה להיכשל והיא תבוטל. מאמ.פי.איי נמסר אומנם היום, כי אין בכוונת החברה להגיש, לפי שעה, הצעת רכש נוספת, במחיר משופר, אך בשוק ההון מעריכים, כי עז רצונם של יונה וברזילי למחוק את החברה וכי לא מן הנמנע שבעתיד עוד ינסו לרכוש את אחזקות הציבור.

המחיר המעודכן של הצעת הרכש - 9.5 שקל למניה - משקף שווי של 340 מיליון שקל לגמול, הגבוה כמעט כפליים מהמחיר שבו נסחרו המניות ערב פרסום הצעת הרכש לראשונה (לפני כחודש וחצי). את מניות השליטה בגמול רכשה אמ.פי.איי בחודש אוקטובר אשתקד מידי האחים טראמפ מארה"ב בעסקה ששיקפה שווי חברה של 120 מיליון דולר (כ-540 מיליון שקל).

גמול, חברת השקעות מגוונת, בעלת יתרות נזילות של יותר מחצי מיליארד שקל, סיימה את החודשים ינואר-ספטמבר 2003 ברווח נאה של 38.6 מיליון שקל (17.1 מיליון שקל ברבעון השלישי) תודות להתאוששות שוק ההון, בעקבות הפסד עצום של 131 מיליון שקל שרשמה בשנת 2002 כולה.

השבוע פורסם ב"גלובס", כי מנכ"ל החברה, עופר כהן, שמונה לתפקידו לפני כחודשיים וחצי, צפוי לפרוש בשל חילוקי דעות עם היו"ר, יקיר גבאי.

בתחילת דצמבר הודיעה גמול, כי כהן, עד אז מנכ"ל חברת אמ.פי.איי, יחליף בתפקידו את דודו טובול, מינוי של היו"ר גבאי, לאחר שנה וחצי בתפקיד.