מס הכנסה בודק מחדש את השומות של משפחת שרון לשנים האחרונות

בין היתר נבדקות העברות הכספים ששימשו להחזר הכספים שהתקבלו מחברת "אננקס מחקרים" * גלעד שרון מסרב להגיב

נציבות מס הכנסה החליטה לפתוח לבדיקה את השומות שהוצאו בשנים האחרונות לבני משפחת שרון, במטרה לחייבם בתשלומי מיסים נוספים. המדובר בהליך אזרחי, ולא פלילי. כך נודע ל"גלובס".

ההחלטה התקבלה בעקבות בדיקה במס הכנסה, במסגרתה נבחנו תנועות כספים בחשבונות של בני משפחת שרון. הבדיקה החלה בעקבות החקירות הפליליות שנערכו נגד שרון ובניו, ונוכח חשדות שונים שהועלו.

יודגש, כי פתיחת השומות אינה מכוונת נגד ראש הממשלה עצמו. אין מדובר בשומה האישית של אריאל שרון, אלא בשומות הנוגעות לעסקיה של המשפחה, ובמיוחד לחוות השקמים.

עסקים אלה מנוהלים בחלקם הגדול על-ידי גלעד שרון, וחלק אחר נוהלו על-ידי ח"כ עמרי שרון.

עוד נודע, כי במס הכנסה בוחנים עתה עיסקאות בעלות חבות מס בהיקף כולל של מיליוני שקלים - עסקי בקר, תוצרת חקלאית ופעילות פיננסית. אם אכן יוחלט בסופו של דבר לחייבם בתשלומי כסף גדולים, עלול הדבר להכביד מאוד על בני המשפחה.

אחת הסוגיות הנבחנות, היא האם להתייחס לכספים שהוזרמו למשפחת שרון - לכיסוי החזר התרומות לחברת אננקס מחקרים, בסכום כולל של 4.7 מיליון שקל - כאל הכנסה החייבת במס. לפי גירסת משפחת שרון, מדובר בהלוואות שהתקבלו והוחזרו.

ואולם, כל עוד לא התקבלה גירסה זו, לפיה מדובר בהלוואות, וכל עוד לא הציג גלעד שרון את המסמכים המעידים ממי נתקבלו ההלוואות, שוקלים במס הכנסה האם יש לראות כספים אלה כהכנסה החייבת במס.

הבדיקה נערכת תוך התייעצות וליווי של המחלקה הכלכלית בפרקליטות. בשל הרגישות הרבה, מצויים בסוד העניינים מספר מצומצם של בעלי תפקידים במס הכנסה, ובראשם הנציבה, טלי ירון-אלדר. גלעד שרון ונציבות מס הכנסה סירבו להגיב.

במקביל צפוי היועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז, להכריע בתוך מספר שבועות בפרשת האי היווני. פרקליטת המדינה, עדנה ארבל, כבר חיוותה דעה לפיה אפשר וצריך להגיש כתב אישום נגד שרון בפרשה זו.

ואולם, מזוז - שכבר קיבל דיווחים וחלק ניכר מחומר החקירה בנושא זה - התבטא במהלך הדיונים באופן ממנו ניתן היה להבין, כי בחומר החקירה אין לדעתו די ראיות להגשת כתב אישום נגד שרון, באופן שיבטיח את הרשעתו.