הפלשתינים: 13 הרוגים בפעולת צה"ל הבוקר באל בורייג' ונוסיראת

כוחות רבים של צה"ל בליווי טנקים ומסוקים נכנסו מאז שעות הבוקר המוקדמות לתוך מחנה הפליטים וחסמו את הכניסות

טנקים של צה"ל החלו הבוקר (א') לסגת מתוך מחנה הפליטים אל בורייג' ונוסיראת בתום פעולה שנמשכה מספר שעות מאז שעות הבוקר המוקדמות. כך דיווחו הפלשתינים.לדברי הפלשתינים, במהלך הפעולה נהרגו 13 פלשתינים וביניהם ילד כבן שמונה אשר נורה בפתח ביתו ויותר מ-60 פצועים שחלקם נפצעו באורח קשה.

על פי טענות הפלשתינים, כוחות רבים של צה"ל בליווי טנקים נכנסו מאז שעות הבוקר המוקדמות לתוך מחנה הפליטים וחסמו את הכניסות. מסוקים מסוג אפאצ'י גיבו את הכוחות הישראלים. לדברי הפלשתינים, התנהלו במקום חילופי אש בין פלשתינים חמושים לבין כוחות צה"ל אשר החלו לערוך חיפושים רחבי היקף בתוך הבתים. כוחות נוספים כיתרו את ביתו של המחבל מוחמד אבו עוואד אשר נהרג באחת מפעילויות צה"ל. לדברי הפלשתינים, הכוחות הישראלים מתכוונים להרוס את הבית.

הפלשתינים מסרו כי טנקים של צה"ל ירו לעבר יעדים פלשתינים וגם מסוקי אפאצ'י השתתפו בירי. הפלשתינים הגדירו את הפעולה כ"פעולה קשה ביותר ואכזרית" אשר צה"ל ביצע לאחרונה ברצועת עזה. לטענתם צה"ל השתמש בפלשתינים, תושבי המקום, "כמגינים חיים" מתוך כוונה להגיע למוקדים שבהם בוצע ירי לעבר הכוחות הישראלים, בעיקר באיזור מסגד אל-דעווה בגזרה המזרחית של נוסיראת.