בנק ישראל: אין חשש לבריחת כספים על רקע השקעות בחו"ל

טוען: עיקר השקעות הנדל"ן של ישראלים בחו"ל הן בפרויקטים מניבים, לכן מדובר למעשה בייצוא, שצפוי להטיב עם המשק הישראלי ואף להביא לגידול בהכנסות במט"ח

בנק ישראל מבהיר, כי אין כל חשש לבריחת כספים מהמשק על רקע הגידול בהשקעות הנדל"ן של תושבי ישראל בחו"ל. בהודעה יוצאת דופן שפרסם היום (א') בנק ישראל נאמר, כי הידיעות כביכול על "חשש מבריחת כספים אינה נכונה". כן הודגש, שיש לראות בהשקעות הנדל"ן של הסקטור הפרטי בחו"ל כחלק מפעילותו השוטפת, על-פי שיקוליו העסקיים.

רוב עסקאות הנדל"ן של ישראלים בחו"ל, בעיקר של יזמים מהסקטור הפרטי, כולל קבלנים וחברות בנייה, הן עסקאות "ממונפות", שהמימון להן מגיע מהלוואות שנלקחות בחו"ל. עיקר השקעות הנדל"ן של ישראלים בחו"ל הן בפרויקטים מניבים, לכן מדובר למעשה בייצוא, שצפוי להטיב עם המשק הישראלי ואף להביא לגידול בהכנסות במט"ח.

עוד מבהירים מבנק ישראל, כי הנתונים על היקף השקעות הנדל"ן של ישראלים בחו"ל, כפי שפורסמו באמצעי התקשורת, מעט מוטים כלפי מעלה.

בהקשר הזה נאמר, כי המפגש שנערך בין נציגי מחלקת פעילות המשק במט"ח בבנק ישראל לבין נציגי התאחדות הקבלנים הינו חלק מהמעקב השוטף שמקיים בנק ישראל אחרי הפעילות במט"ח במשק. בהקשר הזה הודגש, כי במסגרת המעקב השוטף מתנהלים מפגשים מעת לעת עם מגזרים שונים. (ראו גם "עיתונים בארץ", עמ' 18).