האוצר התנה הכספים לרשויות המקומיות בהעברת 20 מיליון שקל להתנחלויות

שר הפנים, פורז: "איני מפלה בין הרשויות ואינני מוצא לנכון להעביר ליישובי יש"ע כספים ייחודיים מעבר למקובל בטבלאות ובהסכמים"

משרד האוצר התנה את העברת הכספים לרשויות המקומיות, עליהם סוכם בתום מאבק ראשי הרשויות, בהעברת 20 מיליון שקל ליישובי יהודה ושומרון. כך נודע ל"גלובס".

לאחר שמשרד הפנים סירב להעביר את הכספים החליטו באוצר על העברת הכספים המיועדים לרשויות המקומיות לקופת רזרבה מיוחדת במשרד הפנים, שהשימוש בה מחייב את אישור האוצר וועדת הכספים.

גורמים בכירים במשרד האוצר מסרו, כי לא יכול להיות מצב בו מועבר תקציב של 1.2 מיליארד שקל לרשויות המקומיות ובמשרד הפנים בוחרים מסיבות פוליטיות לא להעביר כספים לרשויות ביש"ע.

הגורמים ציינו עוד, כי לא מדובר בדרישה חדשה, אלא מדובר בהמשך תקצוב שקיבלו הרשויות על סמך הוצאות מוכחות, בעיקר לצורכי ביטחון.

בתוך כך, כתב היום (א') יו"ר מרכז השלטון המקומי, עדי אלדר, מכתב לשר הפנים, אברהם פורז, מנכ"ל משרד ראש הממשלה, אביגדור יצחקי, ולשר במשרד האוצר, מאיר שיטרית, בו הוא מוחה על העיכוב בהעברת הכספים לרשויות המקומיות ומזהיר בפני חידוש השביתה ברשויות.

אלדר כותב בין היתר, כי "לפני חודש הסתיים מאבק השלטון המקומי. כבר במעמד הסיכום בינינו, הודענו כי ללא מימוש מיידי של הסיכומים, לא ייפתר המשבר".

אלדר כותב עוד, כי מנכ"ל משרד הפנים, גדעון בר-לב, הודיע לו כי משרד האוצר בחר להעביר את התקציבים אל סעיף הרזרבה דבר שיעכב את העברת הכספים.

"כולנו יודעים ש'תרגיל' זה נעשה שלא בתום לב ואני רואה בפעולה זו המשך ישיר למדיניות האוצר לייבש את הרשויות ולהביאן לידי פשיטת רגל", כתב.

בנוסף לאלה כותב אלדר, כי "בשל העיכובים שבמימוש הסיכום בינינו קוראים לי ראשי רשויות רבים לחדש את המאבק".

במשרד האוצר מסרו בתגובה, כי הם נאלצו לנקוט במהלך כדי לאפשר את הזרמת הכספים ליישובי יש"ע, כפי שהיה נהוג עד היום. לטענתם, שר הפנים בחר להערים קשיים על המהלך. בכל מקרה אומרים באוצר, כי ועדת הכספים צפויה לדון מחר (ב') בנושא זה ונראה שהכספים יועברו לכל הרשויות.

שר הפנים, אברהם פורז, מסר בתגובה, כי אין הוא מפלה בין רשות אחת לאחרת ואין הוא מוצא לנכון להעביר ליישובי יש"ע כספים ייחודיים מעבר למקובל בטבלאות ובהסכמים.