מרדכי מתנגד למענקים לאסם-נסטלה להעברת מפעל סלטי צבר לקרית גת

האוצר הציע למרכז ההשקעות לתת לצבר מענקים במקום התחייבות קודמת לסבסוד שכר העובדים

משרד האוצר המליץ למרכז ההשקעות במשרד התמ"ת לתת למפעל סלטי צבר מקבוצת אסם-נסטלה מענקי השקעות כסיוע להעתקת המפעל לקרית גת, במקום סבסוד שכר העובדים שהבטיח האוצר לחברה בעבר. אולם, מנהל מרכז ההשקעות במשרד התמ"ת, שמואל מרדכי, מתנגד למתן מענקים לחברה. כך נודע ל"גלובס".

האוצר העלה את ההצעה למתן מענקים מתקציב מרכז ההשקעות כתחליף לתוכנית הסיוע לצבר לה התחייב האוצר בספטמבר 2002. התוכנית כללה סבסוד שכר העובדים על-ידי האוצר, של 1,000 שקל לחודש לשלוש שנים, בתנאי שיועסקו לפחות 130 עובדים מקרית מלאכי ודרומה.

אסם-נסטלה העריכה שתעסיק 150-130 עובדים. במקביל הובטח לחברה אישור זכאות מהתמ"ת למסלול החלופי של הטבות במס חברות. חבילת הסיוע גובשה, בין היתר, לסיוע לאבטלה בקרית גת.

עקב המחלוקת, נקבעה לזמן הקרוב פגישה בין שרי התמ"ת והאוצר, אהוד אולמרט ובנימין נתניהו, בניסיון למצוא פתרון לבעיה.

לטענת מרדכי, אין הצדקה למענקים שיסתכמו ב-2.4 מיליון דולר, מהשקעה כוללת של 10 מיליון דולר שמתכננת החברה, בשל תוספת של 150-130 עובדים בלבד.

מרדכי אמר ל"גלובס": "על האוצר לעמוד בהתחייבויותיו. אין סיבה שאסם תקבל מענקי השקעות במקום התמיכה שהבטיח האוצר בסבסוד שכר עובדים. אסם מסכימה לקבל מענקי השקעות במקום סבסוד, אבל אני לא חושב שראוי שהיא תקבל מענקים על תוספת התעסוקה שהיא צופה. למה לא לתת לאסם את הסיוע שבאמת מגיע לה והובטח על-ידי האוצר?".

באסם מציינים, כי ראשי הקבוצה, המנכ"ל דן פרופר והמשנה גזי קפלן, ממשיכים לקיים מגעים עם גורמים באוצר ובתמ"ת, אך מוסיפים כי אסם לא תעביר את צבר כל עוד לא תקבל את הסיוע שהובטח לה.

גורם באסם אמר, כי "קשה להעלות על הדעת שהאוצר יסוג מהתחייבויות כתובות, ואם זה אמנם יהיה הסיכום, נתבע את הממשלה". קפלן אמר בתגובה: "אנחנו רוצים ומקווים להעביר את סלטי צבר לקרית גת. אנחנו מצפים שיינתן לנו הסיוע שהובטח, או סיוע חליפי שווה ערך".