הלוויין "עמוס 2" הועבר לחברת חלל תקשורת

חלל תקשורת ותע"א החלו בתכנון שיגורו של "עמוס 3" ופיתוח לוויין נוסף שיוצב מעל אסיה

לוויין התקשורת האזרחי "עמוס 2", ששוגר לפני ארבעה חודשים לחלל על-ידי התעשייה האווירית מקזחסטאן, הועבר היום (ד') להפעלתה של חברת חלל תקשורת. במקביל, החלו שתי החברות לתכנן את שיגורו לחלל של "עמוס 3", שיחליף את "עמוס 1" ומתוכנן לסוף 2007, וכן פיתוח של לוויין תקשורת נוסף, שיוצב מעל אסיה ויהיה גדול וכבד יותר.

חלל תקשורת שילמה לתע"א 130 מיליון דולר עבור ייצור "עמוס 2" והצבתו בחלל.

מנכ"ל חלל תקשורת, דוד פולק, אמר הבוקר בעת מסירת הלוויין, כי "הפעלת 'עמוס 2' החלה כבר לפני כמה ימים, לאחר שהוצב במסלולו ועבר בדיקות שונות. הלוויין החדש מאפשר לנו להרחיב את הכיסוי הגיאוגרפי במערב אירופה ובארצות הברית, והלוויינים הנוספים שאנחנו מתכננים יאפשרו לנו להפוך מספק תקשורת מקומי ואיזורי לספק תקשורת לוויינים ברמה עולמית".

חלל תקשורת חתמה באחרונה על שני הסכמים חדשים עם ספקי תקשורת אירופיים, שייושמו כעת, לאחר תחילת הפעלתו של "עמוס 2". בגרמניה נחתם הסכם לשירותי תקשורת לטלוויזיה וכן לאספקת שירותי אינטרנט בלוויין. הסכם נוסף נחתם עם חברת טלנור (Telenor) הנורווגית, במסגרתו יפעל "עמוס 2" לאספקת תקשורת לוויינית בין ארצות הברית לאירופה וישראל, באמצעות תחנה קרקעית של טלנור בקונטיקט.

מנכ"ל התעשייה האווירית, משה קרת, אמר: "כעת, כשיש בחלל 5 לוויינים ישראלים, הופכת תעשיית החלל הישראלית מקוריוז למשהו יותר יציב. על מנת שנוכל להשתתף בתוכניות חלל עם אחרים ולספק תת מערכות ללוויינים בחו"ל, השותפים רוצים לראות 'מסורת' של תעשיית חלל. אנחנו, בכוחות עצמנו, יצרנו קהילה כזאת של לוויינים".

פולק אמר, כי הלוויין הבא, "עמוס 3", יהיה מתקדם יותר מן הלוויין הנוכחי, ויצוייד באלומה ניידת, שתוכל לכוון את השידורים על-פי דרישות הלקוחות. לדבריו, עדיין לא הוחלט מי ייצר את הלוויין האסיאני הגדול יותר, אך נראה שגם בעתיד תשאף חלל תקשורת לרכוש את הלוויינים מן התעשייה האווירית.

סמנכ"ל התעשייה האווירית ומנהל חטיבת החלל, יצחק ניסן, אמר, כי הלוויין הגדול שמתכננת חלל תקשורת ישקול 3.5 עד 4 טון, וכי התעשייה האווירית תנסה לעמוד באתגר פיתוחו וייצורו.