קרלסברג ישראל, שבשליטת החברה המרכזית למשקאות קלים (קוקה קולה ישראל), פועלת להקמת מפעלי בירה במזרח אירופה בשותפות עם קרלסברג העולמית, ששותפה בחברה ב-%20. קרלסברג ישראל הודיעה היום (א') על הקמת מפעל ברומניה בהשקעה של 55 מיליון דולר. המפעל יפעל בתפוקה מלאה כבר בקיץ הקרוב. 
 נשיא קרלסברג העולמית, פלמינג לינדלוב, שהגיע לארץ לצורך ההכרזה, מסר, כי בכוונת קרלסברג העולמית להקים שורה של מפעלים במזרח אירופה, שינוהלו על ידי קרלסברג ישראל. "לחברה המרכזית למשקאות קלים יש את הידע המקצועי המתאים ובעיקר את ההון האנושי, המאפשר הקמת מפעלי בירה חדשים במזרח אירופה, תוך שיתוף גורמים מקומיים נוספים", אמר לינדלוב. 
 מוזי ורטהיים, נשיא קוקה קולה ישראל (החברה המרכזית למשקאות קלים), המחזיקה %80 בקרלסברג ישראל, ציין את שיתוף הפעולה המעמיק בין שתי החברות. "שותפות היא משימה קשה. אין לי המילים לתאר את האושר מהשותפות עם קרלסברג. שלוש שנים אני מחכה לרגע הזה". 
 שר התמ"ס, נתן שרנסקי, בירך על כך שההשקעה של קרסלברג בישראל, אחת ההשקעות הגדולות שנעשו בשוק הישראלי בתחום המשקאות, מתרחבת לפעילות בינלאומית. "קרלסברג בחרה בישראל למטרת פיתוח עסקיה במזרח אירופה. הדבר יוצק תוכן אמיתי בעובדת היותנו גשר בין מזרח ומערב. זו הנישה שישראל מתחילה למלא. קרלסברג הצליחה לזהות את יתרונה של ישראל בשלבים הראשונים". 
 המיזמים המשותפים של קרסלברג העולמית והחברה המרכזית למשקאות בנויים על פורמט של שותפות מלאה, במסגרתה את הצד הפיננסי מספקת קרלסברג העולמית ועימה גם גורמים בנקאיים, ואילו קרלסברג ישראל אחראית על ניהול המפעלים המקומיים. 
 קבוצת לב לבייב, בעלת השליטה באפריקה-ישראל, צפוייה להיכנס עימה כשותפה במדינות חבר העמים. בתגובה נמסר מאפריקה-ישראל: "אכן נבחנת אפשרות לפעילות משותפת עם חברת קרלסברג העולמית והחברה המרכזית ליצור משקאות קלים". 
 לדברי רוני קוברובסקי, מנכ"ל החברה המרכזית למשקאות, הצליחה החברה לשכנע את קרלסברג העולמית להשקיע במזרח אירופה בשותפות מלאה עימה, הודות לשיעורי החדירה הגבוהים לבירה קרלסברג בשוק הישראלי. 
 ב-92' החלה החברה המרכזית לשווק את קרלסברג בארץ, וב-95' הקימה מפעל באשקלון בהשקעה של 32 מיליון דולר. כיום מחזיקה קרלסברג, על פי דיווחה, %30 משוק הבירה הישראלי, שנשלט כולו טרם חדירתה על יד טמפו. בשוק הבירות הבינלאומיות היא מחזיקה בנתח שוק מדווח של %60. 
 בהתייחס להשקה מחדש המתוכננת למותג פפסי קולה בשוק הישראלי על ידי טמפו, המתחרה, אמר קוברובסקי: "פפסי היא אותה גברת בשינוי אדרת. מה היא כבר יכולה לחדש שאנו איננו יודעים". 
 הקיץ עומדת יפאורה תבורי, זכיינית אר.סי. קולה, להחדיר את המותג "סנאפל" לשוק המשקאות הקלים. בהתייחס לכך אמר מנכ"ל קוקה-קולה ישראל: "השנה נכנסים הרבה מוצרים חדשים לשוק המשקאות. גם אנחנו מתכוונים להרחיב את משפחת פריגת. קוקה קולה תמיד ערוכה. ההשקות הרבות תורמות לגידול השוק, וכמי שמוביל את השוק, החדרות תמיד הביאו לגידול במכירות של קוקה קולה"           
    	
  
                        
            
            
            
            
                     
        
               
            
             לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
                
קוד האתי                                
                  המופיע
                
בדו"ח האמון  
                  לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה 
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.