עובדי המזרחי החל בשביתה ליום אחד; 80 סניפי הבנק לא יספקו שירות ללקוחות

יו"ר ועד עובדי הבנק: במערכת הבנקאות יש ניצול עובדים * הבנק: ההנהלה משגרת מכתב לוועד בו היא מתריעה מפני שביתה ובכוונתנו לפנות לביה"ד בבקשה לצו מניעה

ועד עובדי המזרחי החליט לפתוח בצעדים ארגוניים היום (ג') - המועד בו מסתיימת תקופת הצינון בסכסוך העבודה שהוכרז בבנק לפני כשבועיים. לדברי יו"ר איגוד ועד עובדי בנק המזרחי, שרה לזרוביץ`, כל 80 סניפי המזרחי יושבתו מעבודה ולא תתקיים קבלת קהל. הוועד מסר כי בשלב זה השביתה היא ליום אחד.

סיבת סכסוך העבודה בבנק נעוצה בסדרים חדשים שהנהיגה הנהלת הבנק, כך לטענת העובדים, הכוללים שינויים ארגוניים ללא הידברות עם ארגון העובדים, רוטציות, פגיעה בקידום המקצועי וכן ביצוע חלקי של ההסכם שנחתם בסוף 2003.

בנק המזרחי מסר בתגובה כי, ההנהלה משגרת מכתב לוועד בו היא מתריעה מפני שביתה ובכוונתנו לפנות מחר לביה"ד בבקשה לצו מניעה.

"בבנק המזרחי ובמערכת הבנקאות כולה יש ניצול עובדים. במערכת מועסקים עובדי קבלן, עובדים בניסיון לתקופות ממושכות של שנתיים ויותר, עובדים זמניים וגם עובדים בשכר מינימום. בבנק המזרחי יש 7%-8% מבין 2,400 עובדים המשתכרים שכר מינימום". כך אמרה אתמול (ב`) לזרוביץ`.

לזרוביץ` התייחסה לפרסום הדו"ח השנתי של הבנק הצפוי מחר ואמרה, כי "פסטיבל המאזנים בו ההנהלות חוגגות אינו כולל את עובדי הבנק, השייכים לצד האפל של הבנקאות".

לזרוביץ` דחתה את טענות ההנהלה, לפיהן ההסלמה ביחסי העבודה נובעת מרצון העובדים להפגין כוח בפני המנכ"ל הנכנס של הבנק, אלי יונס. לדבריה, השינוי ביחס ההנהלה לעובדים לאחרונה, שהוא לטענתה מזלזל ומתנשא, נובע אולי הוא מרצונה של ההנהלה הבכירה הנוכחית לרצות את יונס.

הנהלת בנק המזרחי מסרה בתגובה, כי "רק לפני שלושה חודשים, לאחר סכסוך עבודה, נחתם בין ההנהלה לוועד הסכם עבודה לשנים 2000-2004, שכלל גם התחייבות לשקט תעשייתי. למרות זאת, שב הוועד להכריז על סכסוך עבודה, והפעם בטענות שונות ומשונות, שמאחוריהן עומד למעשה רצונו להיות מעורב בניהול השוטף של הבנק, כגון בנושאי ניוד עובדים ומינוי מנהלים.

"תביעות אלו של הוועד עומדות בניגוד גמור לכל מה שהיה מקובל בבנק עד היום, וברור שהנהלת הבנק לא תסכים להיענות להן. ההנהלה הציעה לנציגי העובדים מענה ענייני לכל הבעיות שהעלו ואולם הוועד, מסיבותיו הוא, מעדיף להתעלם ולהמשיך בסכסוך העבודה ללא כל עילה מוצדקת. הנהלת הבנק תמשיך במאמציה ליישב את חילוקי הדעות בהידברות מתוך תקווה, כי חברי הוועד יתעשתו וינהגו באחריות".