חב' רמדיה תרחיב השיווק תחת המותג "שקדיה" לאחר שרכשה אחזקות גבע

מימשה אופציה לרכישת 44% ממניות קיבוץ גבע בחברת שקדיה לפי שווי חברה של 10 מיליון שקל

רמדיה רכשה את אחזקות קבוצת גבע (44%) במפעל שקדיה, במסגרת מימוש אופציה שניתנה לה כאשר רכשה 51% משקדיה ב-1999.

עתה מחזיקה רמדיה, באמצעות החבר-בת היינץ-פודליין, 95% משקדיה, יחד עם איש העסקים עופר יעקובוביץ' (5%). רמדיה נמצאת 51% בבעלות היינץ הבינלאומית ו-49% בידי משפחת מילר.

על-פי גורמים מקורבים לעיסקה, היא נעשתה לפי שווי חברה של 10 מיליון שקל.

החברה-בת שבאמצעותה בוצעה הרכישה, היינץ-פודליין, משווקת את מוצרי שקדיה ואת מוצרי היינץ הבינלאומית, שהמרכזיים בהם קטשופ ומיונז, וכן את יינות תשבי ואת שמני הזית זיתא.

הרכישה תאפשר לרמדיה להרחיב שיווק מוצרים תחת המותג "שקדיה", לאחר שהמותג "רמדיה" נפגע קשות אשתקד בעקבות פרשת רמדיה הצמחית.

המזון לתינוקות ימשיך להיות משווק תחת המותג "רמדיה", אך בעקבות הרכישה תרחיב רמדיה את מגוון מוצרי המזון שתפיץ במערך ההפצה הקיים של היינץ-פודליין.

מנכ"ל היינץ-רמדיה, גידי לנדסברגר, אמר: "בכוונתנו לבחון הרחבת מגוון הפעילויות תחת המותג 'שקדיה', המוכר כמותג איכותי. החברה תשקיע בשנה הקרובה כמיליון שקל בשיווק, מתוך כוונה להגדיל מכירותיה ב-30%".

קיבוץ גבע הקים את מפעל השקדיה לפני 24 שנים, ומאז ניהל אותו. עתה יעזוב את תפקידו מנכ"ל החברה וחבר הקיבוץ, רענן פרנס, ובמקומו ימונה מנכ"ל מפעל מטעם רמדיה-היינץ.

לדברי גורם בקיבוץ גבע, "ההחלטה למכור את אחזקות קבוצת גבע התקבלה בעקבות קשיים כלכליים". מרכז המשק, יפתח רונן, אמר ל"גלובס": "המכירה נעשתה מסיבות עסקיות שחייבו את המהלך". רונן הוסיף, כי הוא מניח שהזיהוי הגבוה בין שקדיה לקיבוץ גבע ילך ויפחת עם הזמן. תמורת המכירה תיכנס לקופת הקיבוץ.

חברת שקדיה תמשיך לייצר במפעל בקיבוץ, המעסיק כמה עשרות עובדים, רובם שכירים ומיעוטם חברי קיבוץ.

רמדיה תשלם לקיבוץ שכירות עבור שטח המפעל, וכן תרכוש ממנו שירותים נלווים, וכן תשלם את משכורות העובדים.

שקדיה מייצרת מוצרי שוקולד, פיצוחים מצופים וחבילות שי לחגים, ומחזיקה בזיכיון ההפצה לשוק המוסדי של שוקולד בארי קאליבו המיובא מבלגיה.