באקסלנס נשואה מאמינים בכי"ל ומותירים את המלצתם על "קנייה חזקה"

חיים ישראל מעדכן מעלה את מחיר היעד מ-7.8 שקלים ל-8.8 שקלים למניה, הגבוה בכ-16.5% ממחירה הנוכחי בשוק.

חיים ישראל, ראש מחלקת המחקר באקסלנס נשואה, מותיר היום (א') את המלצתו לכימיקלים ישראל על "קנייה חזקה", ומעדכן מעלה את מחיר היעד מ-7.8 שקלים ל-8.8 שקלים למניה, הגבוה בכ-16.5% ממחירה הנוכחי בשוק.

ישראל מציין, כי השורה העליונה שהציגה החברה בדו"חותיה הכספיים לרבעון הרביעי, היכתה את תחזיותיו, בעוד שהרווח הנקי עמד בהן.

ישראל מוסיף ומציין, כי מחירי הסחורות החקלאיות ממשיכים לעלות, על רקע השפל במלאי העולמי. במקביל עולה גם הביקוש הגלובלי, ונראה כי הוא ימשיך לעלות על קצב התרחבות האדמה החקלאית. על כן, באקסלנס נשואה מאמינים כי מחירי הסחורות החקלאיות ימשיכו לטפס בטווח הבינוני-רחוק.

מחוץ למחזור החיובי בתחום החקלאי, ישראל מציין את העלייה במחירי ההובלה הימית ובמחירי האנרגיה. הוא סבור, שעלייה זו עשויה להוות יתרון תחרותי. לדבריו, למרות שמחירי אנרגיה והובלה ימית הם גרומים שליליים לטווח הרחוק, אולם כי"ל יחסית חשופה פחות מאשר מתחרותיה לאלמנטים אלו, ולכן היא בעלת יתרון מסויים במצב זה. אי לכך, החברה צפויה להינות משולי רווח גבוהים יותר מאלו של מתחרותיה, אשר מעבירות את העלויות הנוספות ללקוחותיהן.

ישראל צופה כי בשנים 2004 ו-2005 תציג החברה רווחלמניה של 0.11 דולר ו-0.120 דולר, על הכנסות של 2.468 מיליארד דולר ו-2.663 מיליארד דולר, בהתאמה.