נמשכו העתירות נגד התנאי להפעיל בשבת חנויות משקפיים בנתב"ג

ס. דניאל השקעות ואופטלמיק החליטו לא להשתתף במכרז * אס.אידור אופטיק מחקה עתירתה נגד הסכם בין רש"ת לעותרות

חברות ס. דניאל השקעות ואופטלמיק ישראל משכו את עתירתן להורות על ביטול התנאי שנקבע במכרז לקבלת הרשאה להפעלת חנויות למכירה של משקפיים בטרמינל 3 בנתב"ג, לפיו יידרש הזוכה במכרז להפעיל את חנויות המשקפיים בכל ימות השנה ובכללם גם בשבתות ובחגים.

העותרת טענו, כי מדובר בתנאי מפלה המנוגד, בין היתר, לחוק יסוד: כבוד האדם וחירותו וחוק יסוד: חופש העיסוק. כן עומד התנאי בסתירה לחוק חובת המכרזים, האוסר במפורש אפליה מטעמי דת. בקשת העותרות למתן צו ביניים, המורה על עיכוב הליכי המכרז נדחתה.

הצדדים הגיעו לידי הסכמה בבית המשפט העליון, בעקבות בקשת רשות ערעור, כי הליכי המכרז יימשכו כמתוכנן והמבקשות יהיו רשאיות להגיש הצעתן למכרז ואם תוגש הצעה שכזו והיא לא תזכה במכרז - תימחק העתירה.

היה ותזכה ההצעה, לא תחייב הרשות את הזוכה לקיים איזושהי חובה מחובותיו על פי תנאי המכרז וכן לא ייחתם חוזה הרשאה - עד להכרעה בעתירה.

עתה הודיעו הצדדים לבית המשפט, כי הסכימו למחוק את העתירה ללא צו להוצאות. בהודעה נאמר, כי העותרות החליטו שלא להגיש הצעה במכרז. לפיכך הסכימו, כי העתירה תימחק ויבוטל ההסדר בין הצדדים, שקיבל תוקף של החלטה בבית המשפט העליון.

בעקבות מחיקת העתירה, נמחקה גם עתירתה של אס.אידור אופטיק, להצהיר כי הסכם הפשרה בין הרשות לבין ס. דניאל השקעות ואופטלמיק ישראל בטל, בהיותו פוגע בשוויון בין המתמודדים.

( עת"מ 1540/04, עת"מ 1432/04)