המנהל המיוחד של אלקטרודות זיקה הוסמך לנקוט צעדים נגד חברות

כימניר, חברה לחיתוך נייר, וסיח סחר - לא השלימו ערבויות עליהן התחייבו בהיתמחרות על חברת זיקה

סגן נשיא בית המשפט המחוזי בחיפה, השופט גדעון גינת, התיר למנהל המיוחד של חברת מפעלי אלקטרודות זיקה, שלמה נס, לנקוט כל צעד שיראה לנכון, כולל הגשת תביעה והטלת עיקולים על החברות סיח סחר וכימניר חברה לחיתוך ועיבוד נייר. שתי החברות הגיעו לשלב הסופי בהיתמחרות לרכישת חברת זיקה, אולם לא השלימו את הערבויות עליהן התחייבו על מנת להשלים את העיסקה.

שתי החברות הציעו 7.2 מיליון שקל תמורת רכישת המפעל. אולם, עוד בטרם התקיים הדיון המשפטי בנושא הודיעה כימניר, כי היא נסוגה מהצעתה ומבקשת להשיב לה את הערבויות שהפקידה לצורך ההיתמחרות.

בדיון שנערך לפני כשלושה שבועות הודיעה חברת סיח סחר, כי למרות שבתחילה חשבה לא להפעיל את המפעל, החליטה לבסוף להפעילו. לדבריה, היא אף היתה מוכנה להיכנס למו"מ עם נציגי העובדים לשם גיבוש הסכם העסקה העתידי.

סיח סחר חויבה על ידי בית המשפט להשלים את הערבויות עד למחצית חודש מארס. משלא עשתה זאת פנה נס לבית המשפט לצורך קבלת הוראות.

בדיון שנערך ביום א` השבוע הודיע בא-כוח סיח סחר, עו"ד ישי בית-און, כי החברה מעונינת להשלים את העיסקה, אולם היא נתקלה בקשיים במו"מ עם בנק לאומי, המחזיק בשיעבוד על הקרקע, עליה נמצא המפעל. לטענת סיח סחר, אין היא מעונינת להשלים את הרכישה ואז להיכנס למבוי סתום עם הבנק.

הבנק הודיע מנגד, כי סיח סחר הציעה עבור הקרקע כמחצית משווי השמאות למתחם, ואין בית המשפט יכול לכפות על הבנק למכור את הנכס במחצית משוויו המוערך באמצעות מכרז.

בית המשפט הסמיך את המנהל המיוחד לנקוט צעדים כלפי החברות שזכו בהיתמחרות ובמקביל לנהל מו"מ עם כל מציע אחר על מנת להגיע להשלמת העיסקה במהירות האפשרית.

(פש"ר 581/03)