יו"ר מגל: המחיר הנוכחי, כ-25 דולר, הוא גבוה. אני לא יכול להגיד שהוא גבוה מאוד, אלא גבוה

יעקב אבן-עזרא: "לא סוד שהמניה אף פעם לא הגיעה לשערים כאלה ואלה מחירים ששווה לנו לממש"

אחרי זינוק של כ-218% במניית מגל מערכות מתחילת השנה וזינוק של כ-386% בשנה האחרונה, מגיעים המימושים. מירה-מאג, בעלת השליטה במגל, אשר מוחזקת על ידי יעקב אבן-עזרא, יו"ר מגל והדירקטור נתן קירש, מימשה 1.6 מיליון מניות מגל במחירים שנעו בין 15.53 דולר ל-21.23 דולר ונפגשה עם כ-31.5 מיליון דולר. החברה מימשה את מניותיה בין ה-24 למארס ל-2 לאפריל. זה המימוש הגדול ביותר של בעלי עניין ישראליים בוול-סטריט מתחילת השנה. למרות המימושים עלתה אמש מניית מגל לשיא חדש של 24.94 דולר, המשקף לחברה שווי שוק של כ-195 מיליון דולר.

בעקבות המימוש ירדה מירה-מאג מאחזקה של 51% בחברה ל-31%. מדובר על סיבוב מהיר יחסית של מירה-מאג. ביולי אשתקד היא רכשה את מניות התעשייה האווירית במגל (כ-11.9%) לפי שווי של כ-54 מיליון דולר (מחיר של 7 דולר למניה) כך שהיא מורווחת על החבילה של התעשייה האווירית פי שלושה, כ-13 מיליון דולר.

העלייה במניית מגל בחודש האחרון מיוחסת להאצת ההשקעות בתחום ה-Homeland Security. מגל, שמפתחת מערכות אבטחה ממוחשבות לאיתור וזיהוי חדירות לא מורשות, נחשבת לאחת השחקניות המשמעותיות בתחום זה ועל רקע החשש מהתגברות הטרור העולמי, חלה עלייה בביקוש למוצריה. במקביל רכשה ג'נרל אלקטריק את אינוויז'ן, חברה בתחום פעילותה של מגל, רכישה שכנראה הלהיבה את המשקיעים.

"אני לא לבד, יש לי גם שותף", מסביר היום בן-עזרא, את המימוש, "העיתוי ברור, אין סוד שהמניה אף פעם לא הגיעה לשערים כאלה ואלה מחירים ששווה לנו בהם לממש חלק מהאחזקות שלנו. בכל מקרה, לא מימשנו את הכל, יש לנו עדיין אחזקה מאוד גדולה בחברה. חוץ מזה, בערך לפני שנה רכשנו מניות מהתעשייה האווירית, באמצעות הלוואה, ורצינו להחזיר את ההלוואה הזו".

בכדי להחזיר את ההלוואה נזקק אבן עזרא למימוש קטן בהרבה, והוא אכן מסביר שהשיקול העיקרי היה רמת המחירים של המניה. "אני בכלל לא מבין את השוק", הוא אומר בקשר למחיר המניה, " אני מומחה בסקיוריטי ולא בשוק ההון וקשה לבוא ולהגיד אם המניה מיצתה את העליות".

- המחיר שבו מימשתם הוא גבוה?

"קשה להגיד דבר כזה. עובדה שאחרי שהתפרסם שמכרנו, המניה המשיכה לעלות. זה קרה אתמול במחזורים גדולים מאוד וזה אומר שישנה התעניינות גדולה. צריך לזכור שהרבה שנים החברה נסחרה מתחת לשווייה ואת זה אמרנו כל הזמן. עכשיו היא עלתה לשווי שלה ואפילו קצת מעבר לזה".

- המניה נסחרת ב-25 דולר, מחיר שמבטא לחברה שווי של כ-200 מיליון דולר. זה מחיר גבוה מאוד?

"המחיר הנוכחי, כ-25 דולר, הוא גבוה. אני לא יכול להגיד שהוא גבוה מאוד, אלא גבוה".

- תמשיכו לממש במחירים האלה?

"לא. קיבלנו החלטה לא לממש יותר".

- איך אתה מסביר את הזינוק במניית החברה בחודש האחרון?

"ג'נרל אלקטריק רכשה לפני חודש את אינוויז'ן ב-450 מיליון דולר. באותו יום שהם הודיעו על זה, התברר למנהלי הקרנות ומנהלי התיקים שהשקיעו באינוויז'ן שיש להם כסף נזיל להשקעה. בארה"ב יש קרנות שיש להן תחומי השקעה מוגדרים. ועדת ההשקעות קובעת אחוז השקעה בכל אחד מהתחומים ויש קרנות שיש בהן הקצאה לתחום של הומלנד סקיוריטי. הקרנות מחויבות להשקיע בתחום הזה וכאשר התפנה להן כסף, בגלל המימוש באינוויז'ן, הן מחפשות השקעות. מגל היא אחת מאלה שבארונ'ס ואחרים טוענים שהן חברות טובות שנסחרות מתחת לערכן ולכן בעצם משקיעים התחילו להשקיע בנו.

"גם לפני כן היו לנו מוצרים חדשים והתפתחויות, אבל הרכישה של ג'נרל אלקטריק הפנתה למגל משאבים כספיים גדולים. זה גרם לחברה לעבור את שווי ה-100 מיליון דולר וזה מושג חשוב בשוק המניות האמריקני. יש משקיעים שלא משקיעים בחברות שנסחרות בפחות מ-100 מיליון דולר, וכשעברנו את הרף הזה ההתעניינות גדלה עוד יותר".