אקסלנס נשואה מימשה את האופציה ומכרה כ-6.5% ממניות מת"ב שבהחזקת מעריב

במחיר של 45 שקל למניה ובהיקף כולל של כ-90 מיליון שקל; על פי ההערכות בשוק ההון צפויה מעריב למכור כעת גם את יתרת מניותיה במת"ב

חברת החיתום, אקסלנס נשואה, מימשה את האופציה שניתנה לה ומכרה כ-6.5% מהחזקות מעריב החזקות , המוציאה לאור של העיתון "מעריב", במת"ב למשקיעים מוסדיים, בתמורה לכ-90 מיליון שקל. הערכות הן כי אקסלנס מכרה את מניות מת"ב במחיר של 45 שקל המהווה הנחה של כ-2.5% על מחיר המנייה בשוק. נציין כי לאקסלנס ניתנה האופציה למכור את המניות ב-43.45 שקל למניה.

מעריב נותרה כעת עם כ-5% ממניות חברת הכבלים. ממימוש האופציה ע"י אקסלנס צפויה החברה לרשום הכנסה נוספת של כ-90 מיליון שקל (לעומת 98.2 מיליון שקל שהייתה מקבלת באופציה המקורית), ותרשום רווח הון של כ-48.6 מיליון שקל.

על פי ההערכות בשוק ההון צפויה מעריב למכור כעת גם את יתרת מניותיה במת"ב.

עסקת פרטנר -מתב שנערכה במהלך הרבעון הקודם, הכניסה לתוך הכסף אופציה שהעניקה חברת מעריב החזקות לאקסלנס חיתום, לרכוש מידיה את רוב מניות מת"ב שבידיה. כזכור, בסוף חודש ינואר, ימים ספורים לאחר שעופר נמרודי התיישב על כורסת המנכ"ל של מעריב, קיבלה החברה החלטה על מכירת אחזקותיה במת"ב וחתמה על הסכם הפצה עם אקסלנס חיתום.

על פי תנאי ההסכם העניקה מעריב לבית ההשקעות אופציה לרכוש ממנה את מלוא אחזקותיה במת"ב (15%) בשני חלקים: עד 7.5% לפי מחיר של 38 שקל למניה, ואופציה לרכישת יתרת המניות לפי מחיר של 43.45 שקל למניה, תוך שלושה חודשים מסיום המכירה הראשונה.

האופציה שהעניקה מעריב לאקסלנס נקבעה על מחיר גבוה ב-23% מהמחיר שאותו קיבלה דנקנר השקעות, בעלת השליטה במת"ב, בעסקה בה מכרה שבוע וחצי קודם לכן מחצית מאחזקותיה בחברת הכבלים לקבוצת דלק, שבשליטת יצחק תשובה. לפיכך, מעריב, שמזה כשנתיים איננה מהווה גורם בגרעין השליטה במת"ב, החליטו שרמות המחירים של המניה יוצרות הזדמנות להיפטר מהאחזקה בחברת הכבלים ברווח נאה.

נציין, כי בהפצה הראשונה אקסלנס הצליחה למכור רק 3.5% ממניות מת"ב תמורת 40 מיליון שקל בלבד. לכן, לכאורה, אמורה הייתה אופציית ההמשך (שהותנתה במכירת 60 מיליון שקל לפחות) להיות מבוטלת. אלא שמעריב, שנותרה להחזיק 11.5% ממניות מת"ב, הודיעה כעבור מספר ימים לבורסה, על שינוי תנאי האופציה שהוענקה לאקסלנס, הניתנות למימוש עד סוף החודש.

על פי האופציה המתוקנת, ניתנה לחברת החיתום האופציה לרכוש ממעריב מניות מת"ב, המהוות עד 6.4% ממניות חברת הכבלים (לעומת עד 7.5% מהמניות באופציה המקורית). עוד נקבע, כי אם מעריב תקבל הצעה מצד שלישי למכור לו את המניות בתקופת האופציה, תוכל אקסלנס להשוות את ההצעה ולרכוש את המניות באותם תנאים.

מעריב החזקות סיימה את הרבעון הרביעי של 2003 בהפסד של 6.1 מיליון שקל, לאחר רווח סמלי ברבעון השלישי. את 2003 כולה סיימה מעריב בהפסד של כ-70 מיליון שקל, בדומה להפסד בשנת 2002.

זו הייתה שנה קשה למעריב ולעיתונות הכתובה בכלל. העיתון של משפחת נמרודי נקט במהלך השנה פעולות התייעלות שכללו, בין היתר, הפחתת עלויות של העסקת עובדים בכל המחלקות (במסגרתן פוטרו כ-100 עובדים), שיפור בהסכמים עם ספקים שונים, שיפור תהליכים והפסקת פעילויות מפסידות.