שותפות של דלק וישראמקו תשקיע 40 מיליון דולר בקידוח נפט "ים 3"

הקידוח מתוכנן 16 ק"מ מחוף פלמחים * ישראמקו תהווה 27% מהשותפים

שותפות ישראמקו , שבשליטת קובי מימון, הודיעה, כי גובש הרכב חלקי של השותפים, שישקיעו בקידוח הנפט הימי הגדול "ים 3", המתוכנן 16 ק"מ מערבית לחוף פלמחים, במים העמוקים.

ישראמקו וחברות אחיות שלה יהוו 27% מהשותפים בהשקעה, שתסתכם ב-40 מיליון דולר. חברת דלק קידוחים, מקבוצת דלק, תהווה 12% מהשותפות ומההשקעה.

ישראמקו מציינת, כי השתתפותה של דלק כרוכה באישור של הממונה על ההגבלים העסקיים. וזאת, משום שהממונה, דרור שטרום, עוסק בבדיקת המשך שותפותה של דלק בקידוחים של ישראמקו. הבדיקה נערכת משום שדלק שותפה מרכזית בשותפות ים תטיס, שמצאה את תגליות הגז הטבעי מול חופי אשקלון.

קידוח "ים 3" יתבצע במסגרת חזקת "מד אשדוד". שטרום בודק את המשך השותפות של דלק בכל הקידוחים הקשורים הן לחזקת "מד אשדוד" והן לחזקת "מד יבנה", והוא יחליט בנושא בקרוב. זאת, לאחר שדלק תודיע האם היא מעדיפה להמשיך בקידוחים המשותפים עם ישראמקו, המחזיקה בשליטה בחזקות "מד אשדוד" ו"מד יבנה". במקרה כזה, היא תידרש על-ידי שטרום לוותר על חלק קטן מאחזקותיה בים תטיס.

לפני כמה חודשים הודיעו השותפים ב"מד אשדוד" על כשלון קידוח הגז הטבעי "ניר 2".

ישראמקו מציינת, כי ביצוע הקידוח החדש מותנה בצירוף שותפים נוספים או בהסכמת השותפים הקיימים להגדלת חלקם. אם יחליטו ישראמקו ודלק לחפש שותפים אחרים, הם יצטרכו לחפש שותפים שיחזיקו ב-60% מהמניות, שכן אחזקותיהן מהוות 40%. הקידוח מותנה גם באישור מערכת הביטחון.

מיד לאחר כשלון קידוח "ניר 2", שבו החזיקה ישראמקו בשליטה, היא הודיעה, כי תבדוק כעת ביצוע קידוחים חדשים: "ים 3" מיועד להיקדח לעומק של 5,900 מטר בעומק מים של 100 מטר. קידוח "ניצנים 1" מיועד להיקדח לעומק של 5,300 מטר, בעומק מים של 55 מטר ובתקציב מוערך של 35 מיליון דולר.

ישראמקו לא מצאה עד היום תגליות מסחריות משמעותיות של גז או נפט במסגרת הקידוחים שהיא מובילה. ים תטיס היה הגורם הישראלי הראשון שמצא כמויות מסחריות משמעותיות של גז או נפט בארץ.