האוצר מתנה תמיכתו ברכישת אל-על בידי ארקיע בהמשך התחרות בצ'רטר

האוצר ימסור את עמדתו לשטרום ויבקש לעגן פורמלית את המשך התחרות בשכר הבינלאומי

משרד האוצר תומך עקרונית ברכישת השליטה באל-על בידי קבוצת בורוביץ, בעלת השליטה בחברת ארקיע . כך נודע ל"גלובס". על-פי הנהוג, גם משרד האוצר אמור להעביר חוות דעת מקצועית בנושא לממונה על ההגבלים העיסקיים, עו"ד דרור שטרום.

עם זאת נודע, כי האוצר יתנה את אישורו הסופי לעיסקה בכך שתובטח המשך התחרות בתחום טיסות השכר (צ'רטר) מישראל. ארקיע היא פעילה מרכזית בתחום טיסות השכר, ואילו אל-על עוסקת במישרין רק בטיסות סדירות. טיסות שכר מופעלות בידי חברת-הבת סאן-דור.

המתחרות העיקריות של ארקיע בתחום טיסות השכר הן ישראייר, שבשליטת נוחי דנקנר, וחברות זרות רבות. ישראייר מתחרה עם ארקיע בתחום טיסות הפנים-ארציות, אך בשלב זה לא מוטרדים באוצר מעתיד התחרות בתחום זה ומשוכנעים שהיא תימשך.

החשש של האוצר לגבי טיסות השכר הבינלאומיות, הוא שהחיבור בין אל-על לארקיע יגרום לפגיעה בתחרות בשל העוצמה שתיווצר ממיזוג בין חברת התעופה הגדולה ביותר הפועלת בארץ (אל-על) לבין חברת צ'רטר מרכזית.

באוצר רואים בחיוב רב את ההשתלטות הצפויה (עד סוף השנה) של קבוצת בורוביץ' על אל-על, משום שהדבר משקף הצלחה של תהליך ההפרטה של אל-על, תהליך שקודם על-ידי האוצר. כמו כן, באוצר רואים בחיוב שילובו של שותף אסטרטגי ועיסקי דוגמת ארקיע באל-על.

להערכת גורמים בענף התעופה, לא תהיה בעיה מיוחדת ליצור מנגנון שיבטיח את המשך התחרות בטיסות השכר, אך חשוב לעגן זאת באופן פורמלי.