אלספק מתכננת לבצע הצעת מכר בכ-10 מיליון דולר לפי שווי של כ-25 מיליון דולר

עד היום החברה גייסה כ-2 מיליון דולר, 800 אלף דולר מקרן הון סיכון יוזמה, 400 אלף מבוב ישורון ו-800 אלף דולר מהקרן פוליוונצ'רס

חברת אלספק הנדסה עומדת לבצע הצעת מכר בהיקף של כ-10 מיליון דולר בהנפקה בבורסה בתל אביב לפי שווי החברה של כ-25 מיליון דולר.

אלספק, שמייצרת ומשווקת מערכות בקרה והגנה על רשתות מפני נפילות מתח, הוקמה ב-1988.

עד היום החברה גייסה כ-2 מיליון דולר, 800 אלף דולר מקרן הון סיכון יוזמה, 400 אלף מבוב ישורון ו-800 אלף דולר מהקרן פוליוונצ'רס (PolyVentures).

בין לקוחות החברה: הונדה, ג'נרל מוטורס, פרוקטור אנד גמבל, ופירלי.

לדברי יורם הררי, נשיא החברה, שמחזיק כ-50 אחוז ממניות החברה, אלספק סיימה את שנת 2003 ברווח של 1.6 מיליון דולר, עם מכירות של 7.2 מיליון דולר. הררי: "בשנה האחרונה החברה צמחה בקצב מסחרר ועומדת להמשיך גם השנה בצמיחה המהירה, שעומדת על יותר מ-50%. החלטנו להנפיק בבורסה בתל אביב, כי התעצלנו להנפיק בחו"ל. אולי זה יהיה השלב הבא שלנו".

פירמת ההון סיכון יוזמה מחזיקה ב-22% ממניות החברה. בועז גולדשמידט, שותף בקרן, אמר היום כי ההחלטה לפנות לבורסה בתל אביב נובעת מכך שהחברה הגיעה לפרקה. "השוק והחברה לא מספיק גדולים כדי לנסות ולפנות לבורסות בצפון אמריקה או קנדה, אך אנחנו מקווים שהיא גדולה מספיק לשוק הישראלי. המניע העיקרי להנפקה היא הצמיחה האינטנסיבית והרצון של הקרן להחזיר כסף למשקיעים שלה. מאז שיוזמה השקיעה כ-800 אלף דולר עברו כמה שנים טובות והגיע הזמן לעשות אקזיט. ציר הזמן קובע לא פחות מציר הכסף. החברה עברה תפנית בשנה האחרונה מבחינת סוג הלקוחות שלה והמכירה הממוצעת ללקוח, כל אלה אפשרו לצאת לבורסה".

על-פי גולדשמידט יוזמה תמשיך ותישאר בעלת מניות בחברה גם לאחר ההנפקה.

את הגיוס תוביל חברת פועלים אי.בי.אי, בניהול רונן צלניר ומזרחי שוקי הון, בראשות אהוד ניר.