חסידי סאטמר מנהלים באחרונה מו"מ לקניית קולנוע אדיסון ליד כיכר השבת

מתכוונים לשנות התב"ע ולבנות במקומו בניין מגורים של 100-80 דירות

חסידי סאטמר מנהלים מו"מ על עיסקה שבה ירכשו מחברת רותם את בניין קולנוע אדיסון, בשכונת גאולה, ליד כיכר השבת בירושלים. חסידי סאטמר מציעים לשלם 4.5 מיליון דולר, וחברת רותם דורשת 5.25 מיליון דולר.

אם תצא העיסקה לפועל מתכוונים חסידי סאטמר לפעול לאישור תוכנית בניין עיר חדשה שתאפשר להרוס את הקולנוע הישן, ותבנה במקומו בית מגורים בן שמונה קומות ובו 100-80 דירות בנוסף לקומה מסחרית.

אדיסון הוא אחד מבתי הקולנוע הוותיקים בירושלים, במשך עשרות שנים נערכו בו גם כינוסים פוליטיים ומדיניים, הוא נסגר לפני מספר שנים ומאז עומד ריק.

הקולנוע הוא על מגרש בן 2.4 דונם, ושטחו הבנוי כ-3,000 מ"ר. בעבר, אושרה תב"ע לשינוי ייעוד המגרש לבניין משרדים, אך התוכנית לא יצאה לפועל.

חברת רותם נמצאת בשליטת אייל רותם. החברה ניהלה במשך שנים מו"מ למכירת קולנוע אדיסון, דבר שהיה מאפשר לה לפרוע חובות לבנקים.

אולם בניגוד לכל תהליכי המו"מ בעבר, המו"מ היום נראה רציני. הסיבה - הקולנוע נמצא ברחוב ישעיהו, בלב שכונת גאולה החרדית מול משרדי ההנהלה של אגודת ישראל, ובמרחק קטן מכיכר השבת.

המקום נראה כאידיאלי לבניית בית מגורים מודרני, לקהילה החרדית הסובלת מצפיפות מגורים רבה. המחיר שעליו מדובר נמוך יחסית, 50-40 אלף דולר לקרקע לדירה.

מקורות בחברת רותם מסרו, כי טרם סוכמה עיסקה עם חסידי סאטמר. המקורות אמרו, כי החברה קיבלה הצעה לרכוש את המגרש במחיר גבוה יותר.