בנק הפועלים: כיל לא תעצור - השנה צפויה להירשם שיא במכירות החברה

מעריכים כי ההנפקה בארה"ב תדחף המחיר מטה בטווח הקצר; מעלים מחיר היעד למניה ל-9.2 שקל - 20% מעל המחיר בבורסה

בבנק הפועלים מעריכים, כי השנה הקרובה תהיה שנת שיא במכירות כי"ל . זאת, לאור הגידול בביקוש למוצרי החברה, המתבטא בעיקר בעליית הביקוש לזרעי הסויה, החיטה והתירס מצד סין וכן הגידול בביקוש לדשנים בארה"ב ובאמריקה הלטינית.

האנליסטית רקפת אפטר, מציינת כי המיזוג בין חברת IMC (החברה המובילה בעולם לייצור דשני פוספט) לחברת קרגיל צפוי להוביל ליצירת שחקן גדול בתחום הדשנים, אשר עשוי לתרום להתייצבות בשוק הפוספט, אשר, בניגוד לאשלג, ידוע בתנודותיו.

נושא ההנפקה בארה"ב עשויה ללחוץ את המניה בטווח הקצר, אך בטווח הארוך צופה אפטר כי כי"ל תתומחר בהתאם לשאר החברות הבינ"ל בענף (מדובר במכפילי רווח חזויים של 18 בממוצע לשנת 2004 ו-16 לשנת 2005 לחברות בענף לעומת כי"ל הנסחרת במכפילים חזויים של 15 לשנת 2004 ו-13 לשנת 2005).

בבנה"פ מציינים, כי הרבעון הראשון בשנת 2004 צפוי להיות מושפע בעיקר מפעילות עונתית חלשה לתקופה, התייקרות חומרי הגלם, האנרגיה וההובלה וכן מחיקה של כ-9 מיליון דולר אותה אמורה לבצע כי"ל ברבעונים 1 ו-2 עקב תקלה במפעל הדשנים ברותם. עם זאת צופה אפטר שיפור ברווחיות בכל סעיפי הדו"ח וכן שהרווח הנקי יסתכם ב-33 מיליון דולר (גידול של כ-28% לעומת הרבעון המקביל אשתקד).

לסיכום, בהסתמך על מכפיל רווח של 16 לשנה הקרובה, גוזרת אפטר מחיר יעד של 9.2 שקל למניה ומותירה את המלצתה על תשואת יתר בסיכון בינוני.