מורכב ומרתק במיוחד

יש לקוות, כי נזכה לחזות בעתיד הקרוב באנציקלופדיית מס של ממש, שתוכל לשמש מורה נבוכים לכל החפץ להיכנס לפרדס, וגם לצאת ממנו בריא ושלם

משימה אדירת היקף נטלה על עצמה קבוצת מומחי מס, בנושא חשוב, מורכב ומרתק במיוחד, הלא הוא תחום המיסוי הבינלאומי ואמנות המס.

במהלך השנים בחרו, כידוע, רבים מתושבי ישראל לגוון את פעילותם העסקית, ו/או לרכוש נכסים שונים, במחוזות הנכר, בין אם מדובר במשקיעים "פרטיים" ובין אם מדובר במשקיעים "עסקיים".

התפתחות משמעותית זו האדירה את הצורך בהבנתם ובהפנמתם של כללי המיסוי הבינלאומי, לא כל שכן בעידן החדש שהחל בישראל בשנת המס 2003, עם שינוי שיטת המיסוי.

ניתן לשער, כי חברי הקבוצה זיהו את הצורך האמור, ובימים אלו ראה אור הכרך הראשון (מתוך חמישה כרכים מתוכננים לכל הסדרה), שנכתב במשך כמה שנות מחקר.

לפי עדותו של ד"ר אבי אלתר, שהינו אחד משני המחברים (אברהם אלתר ואורי כליף), נכתבו מרבית הפרקים בספר הראשון תחילה בעיקר ע"י עו"ד אורי כליף, כאשר הוא עצמו - בסיועם הצמוד של יהושע שרמן, ירון שידלו ומאיר קפוטא - מוסיף את חלקו ומטביע את חותמו, ביחד עם חבריו. מדובר בספר רב היקף (למעלה מאלף עמודי דפוס), שעוסק בעיקר בבחינת אמנות המס השונות שמדינת ישראל צד להן, תוך כדי הקניית מידע רב ערך לכל אדם המצוי בנושאי המס, או הקרוב להם, וכן בסקירה מחקרית ומעמיקה של הסדרי המיסוי והמודלים השונים, בתחום המיסוי הבינלאומי.

יש לקוות, כי כוחם של המחברים יעמוד להם, ונזכה לחזות בעתיד הקרוב באנציקלופדיית מס של ממש, שתוכל לשמש מורה נבוכים לכל החפץ להיכנס לפרדס, וגם לצאת ממנו בריא ושלם.