רשת שוקן ו"כל העיר" תובעים מאולמרט 500 אלף שקל בטענה להוצאת דיבה

אמר על העיתון שהוא מזדהה עם החמאס * התובעים: יש בדבריו הוצאת דיבה והסתה כלפי העיתון

רשת שוקן, המוציאה לאור של המקומון הירושלמי "כל העיר", והעורך לשעבר, אנשיל פפר, הגישות תביעת דיבה נגד שר התמ"ת, אהוד אולמרט, בסך 500 אלף שקל. בתביעה לבית משפט השלום בירושלים נטען, כי אולמרט אמר דברי לשון הרע בישיבת ועדת הכספים, בעת שכיהן כראש עיריית ירושלים.

הישיבה התקיימה בדצמבר 2002 ובמהלכה אמר אולמרט בפני כתב לשעבר של העיתון: "עבדת עם ביטאון שייצג את עמדות החמאס של אנטי ישראליות (...) העיתון שעבדת איתו, מזדהה עם החמאס".

בתביעה נאמר, כי אולמרט חזר מספר פעמים על האמירה השקרית, לפיה "כל העיר" מזדהה עם החמאס. אולמרט עוד הוסיף, לטענת כל העיר, כי "רק, רק, רק העיתון הזה הזדהה עם החמאס . רק שהוא לא מזדהה עם התנזים האנטי-ישראלי שמבצע פיגועי טרור. בדרך כלל הוא מזדהה גם עם הגופים האלה".

רשת שוקן, טוענת בתביעתה, כי בדבריו של אולמרט יש משום הוצאת דיבה והסתה חמורה כלפי העיתון, כמי שמזדהה לכאורה עם מעשי רצח נגד אזרחים חפים מפשע.

עוד נאמר בתביעה, כי ברור שהפרסום הוא זדוני ונועד לבוא חשבון עם כל העיר, על שמילא את תפקידו העיתונאי ומתח ביקורת על התנהלות ראש העיר.

רשת שוקן וכל העיר מציינים עוד, כי הכתב לשעבר של העיתון, אודי ארנון, הזהיר את אולמרט שדבריו הם השמצה פרועה, אך אולמרט הודיע שאין בכוונתו לחזור בו מדבריו, וכי הוא ישמח אם תוגש נגדו תביעת דיבה.

כל העיר מציין, כי דרש מאולמרט להתנצל, וכי לאחר מספר פניות אמר אולמרט בסיום ישיבה, כי הוא מצטער על הביטוי ועל כל מי שנפגע ממנו. זאת, מבלי להזכיר את שם העיתון ומבלי להתנצל באמת.

התובעים מייחסים לאולמרט זדון וכוונה ברורה לפגוע ברשת שוקן, ולהזיק לה מתוך מניעים פסולים.

כל העיר מציין, כי דבריו של אולמרט גרמו לנזק שהיקפו טרם התברר. דבריו פגעו פגיעה חמורה במוניטין ולעסקי רשת שוקן, ולשמו הטוב של עורך העיתון לשעבר.

רשת שוקן, באמצעות עוה"ד זאב לאוניד ומנחם ויצמן, מבקשת מביחת המשפט השלום לחייב את אולמרט בתשלום סך של 500 אלף שקלים.

זוהי אינה תביעה לשון הרע ראשונה שמתנהלת בין הצדדים. בעבר הגיש אולמרט מספר תביעות נגד עיתון כל העיר, בטענה ללשון הרע. עורך העיתון בעבר, יוסף כהן, הגיש אף הוא תביעה אישית נגד אולמרט, על דברים שאמר השר בתוכנית רדיו נגד כהן.

טרם הוגש כתב הגנה.

(ת.א 04/5949)