צו הקפאת ההליכים לא.צ. ברנוביץ ובניו הוארך עד ל-4 ביולי

השופטת קרת-מאיר: אם החברה האם לא תסייע בהבראה ניתן לומר שההקפאה תסתיים בעוד חודשיים

בית המשפט המחוזי בתל אביב האריך היום (ב`) עד ל-4 ביולי את תוקפו של צו הקפאת ההליכים נגד חברת א.צ. ברנוביץ ובניו (1985).

השופטת דניה קרת-מאיר ציינה בהחלטתה, כי נראה לה שמן הדין היה לא להמשיך את הקפאת ההליכים, מאחר שלא ניתנה עד היום תרומה של ממש של הבעלים, אשר שיתוף הפעולה שלהם הוא בגדר תנאי מכריע להבראת החברה או להגעה להסדר נושים.

לדבריה, כאשר ביקש הנאמן להגיע להסדר כלשהו, אשר יאפשר את הבראת החברה, הביעה החברה האם התנגדות, ובנסיבות אלה נשמט למעשה כל הבסיס מהקפאת ההליכים.

ואולם, מקובלת עליה עמדת הנאמן, לפיה הפסקת הקפאת ההליכים תגרום נזק לדיירים, שרכשו דירות בשני הפרויקטים העיקריים של החברה, פרויקט גני חן ברמת גן ופרויקט נאות יוכבד בכפר סירקין.

אשר על כן החליטה השופטת, כי יש להעניק ארכה נוספת, על מנת לאפשר את השלמת הפרויקטים. זאת, תוך הבהרה מפורשת שאם לא יקרה אירוע יוצא דופן, והחברה אם או הבעלים לא יעמידו תרומה ממשית ומהותית להבראת החברה, הרי שכבר בשלב זה ניתן לומר שהקפאת ההליכים תסתיים בעוד כחודשיים. קרת-מאיר קבעה דיון נוסף בתיק ב-1 ביולי.

בדו"ח שהגיש הנאמן, רו"ח חיים קמיל, נאמר כי יש לתת הזדמנות לניסיון ליישום תוכנית הבראה לחברה, על-ידי מציאת משקיע. בדו"ח נאמר, כי נעשים ניסיונות למציאת משקיע, שיבצע רכישה כוללת של החברה והחברה אם. לדבריו, הארכת תקופת ההקפאה תנוצל על ידי הנאמן למו"מ עם משקיעים פוטנציאלים, למען מכירתה של החברה והחברה אם יחדיו.

בהליך נפרד קבעה קרת-מאיר דיון ב-11 ביולי, בבקשה של עו"ד יקותיאל נתנזון, לקבוע כי מנהלי חברת א.צ. ברנוביץ אחזקות והשקעות (בפירוק) חבים בחובות החברה באופן אישי כלפיו. נתנזון טוען לחוב של 1.7 בגין אי-תשלום שכר טרחה.

כונס הנכסים הרשמי ציין בתגובה לבקשה, כי לאור המסמכים המעידים שנעשתה המצאה כדין למשיבים (מרדכי ואריה ברנוביץ ובני משפחת בן-ארי), באמצעות מסירה לבאי-כוחם, והמשיבים לא הגיבו, אין מניעה מלהיעתר לבקשה.

אולם, השופטת החליטה שיש לבצע מסירה למשיבים באופן אישי, ולא לבא-כוחם שאינו מייצגם עוד.

בתגובה שהעבירו המשיבים לבקשה נאמר, כי טענותיו של נתנזון אינן מבוססות והן עילות שהתיישנו. (פש"ר 1159/04, פש"ר 1206/03)