בעלי משרדי הבנק למסחר: לחייב המנהלים לפעול לפי הסכם השכירות

המנהלים המיוחדים ביקשו להשתחרר מהחוזה ללא פיצוי * הבעלים: הבקשה - מסיבות של כדאיות כלכלית

בעלי בניין ברחוב לילינבלום בתל אביב, המשמש את משרדי הבנק למסחר, מבקשים מבית המשפט המחוזי בתל אביב להורות למנהלים המיוחדים של הבנק לפעול על-פי הסכם השכירות. כלומר, להודיע להם שנה מראש על רצונם לפנות את הנכס ולשלם את הפיצוי הקבוע מראש בהסכם.

בעלי הבניין הגישו את תגובתם לבקשה של המנהלים המיוחדים, עו"ד אורי ברגמן ורו"ח יהודה בר-לב, לאשר להם להשתחרר מהסכם השכירות ולא לשלם את הפיצוי המוסכם.

לפי הסכם מאוקטובר 1999, אמורה תקופת השכירות להסתיים באוקטובר 2009. קיצורה של תקופת השכירות מותנה בהודעה מוקדמת של שנה ובפיצוי מוסכם של 100 אלף דולר.

לדברי המנהלים המיוחדים, הם הגיעו למסקנה שניתן לעבור לנכס קטן באופן משמעותי מהנכס הקיים, ולהפחית בכך את עלויות שכר הדירה והמסים. לדבריהם, באמצעות עו"ד עמית פינס, השתחררות מחוזה השכירות עשויה לחסוך לקופת הפירוק 800 אלף שקל לשנה.

המנהלים המיוחדים גם ביקשו מבית המשפט להתיר להם להתקשר בהסכם שכירות של מבנה ברחוב אחד העם בתל אביב, לשם העברת משרדי הבנק למבנה, זה ששטחו קטן מהמבנה הנוכחי.

בתגובה שהגישו בעלי הבניין ברחוב לילינבלום, באמצעות עו"ד ש. סרוב, נאמר כי הם לא קיבלו כל הודעה מהמנהלים המיוחדים, על כוונתם להפסיק את חוזה השכירות לפני המועד הקבוע בהסכם.

לדבריהם, היענות לבקשה תשחרר את המנהלים המיוחדים מחוזה השכירות בהודעה של חודש מראש ומבלי לשלם את הפיצוי המוסכם - לא עולה בקנה אחד עם עיקרון תום הלב של ביצוע ההסכם ועלולה לעודד הפרת הסכמים. עוד הם טוענים, כי המנהלים המיוחדים מבקשים למעשה להפר את החוזה בשל אי-כדאיות כלכלית.

בתגובה נאמר עוד, כי לבעלי הבניין נגרמו נזקים כבדים כתוצאה מהתמוטטות הבנק, מאחר שלקוחות הבנק עלו לקומות העליונות של המבנה וכילו את זעמם במבנה, תוך שהם שוברים חלונות, עוקרים דלתות, שטיחים וכד` והשבת המצב לקדמותו תעלה לבעלי הנכס כספים רבים שאינם נמצאים בידם.

השופטת ורדה אלשיך ביקשה לקבל את תשובת המנהלים המיוחדים לתגובת בעלי הנכס בתוך 7 ימים. (פש"ר 1398/02).