גבעות עולם: מאגר נפט ב-2.5 מיליארד דולר בקידוחי "מגד" שליד כפר-סבא

מדובר בכמויות נפט הגדולות פי 10 מהנטען בהודעות קודמות של גבעות

שותפות חיפושי הנפט גבעות עולם הודיעה היום (ג'), כי יש לה נתונים חדשים לגבי קידוח הנפט "מגד 4" שהיא מבצעת זה שנה סמוך לכפר-סבא.

על-פי הנתונים שהעבירה גבעות עולם לממונה על ענייני הנפט במשרד התשתיות, מבנה הנפט משתרע על שטח הגדול פי 4 מהנתונים הקודמים, וכמות הנפט טרום הפקה נאמדת בפי 10 מהמוזכר בהודעות הקודמות (מספטמבר ומאוקטובר אשתקד).

על-פי הנתונים העדכניים, מבנה הנפט מגד משתרע על 200 קמ"ר בתוך שטח החזקה, לעומת 50 קמ"ר בהודעות הקודמות.

כמות הנפט טרום הפקה נאמדת היום ב-980 מיליון חביות, לעומת כמות של 100 מיליון חביות בהודעות הקודמות.

ההערכה היא, שניתן להפיק שיעור של 20% מכמות זו, דהיינו 196 מיליון חביות. עם זאת, מעריכה גבעות עולם, כי בתוך האומדן של מבנה הנפט, המאגר המוכח, כפי שהתגלה בקידוחים "מגד 2", "מגד 3" ו"מגד 4", מכיל בפועל 350 מיליון חביות טרום הפקה, שמתוכם ניתן להפיק 20%, דהיינו 70 מיליון חביות נפט.

מחיר חבית נפט בעולם הוא כיום 38 דולר, כך ששווי המאגר אמור להיות 2.5 מיליארד דולר, על-פי הדיווח של גבעות עולם. יצוין, כי ברמה עולמית לא מדובר בשדה נפט גדול, והוא אמור להספיק לתצרוכת כל משק הדלק בארץ לשנתיים בלבד.

עם זאת, מעולם לא נמצאו כמויות נפט מסחריות משמעותיות בישראל. גם במקרה הנוכחי עדיין נדרשות פעולות נוספות כדי להגיע למסקנה הסופית שאכן מדובר בתגליות מסחריות.

לדברי גבעות עולם, "אומדנים אלה יכולים להשתנות בהתאם להתקדמות עבודות פיתוח שדה הנפט בהמשך".

השותפות מדווחת, כי מנהל הקידוח של גבעות עולם התחיל את ההכנות הטכניות הדרושות להשלמת הקידוח האופקי "מגד 4". החברה ממתינה לדו"ח של מומחים מחו"ל על תכונות הסלעים, על-מנת להזמין את הציוד הדרוש לביצוע ההשלמה האופקית.

בספטמבר אשתקד הודיעה גבעות עולם, כי מצאה ב"מגד" מאגר של 100 מיליון חביות נפט טרום הפקה. קודם לכן פירסמה גבעות עולם הודעות רבות, חלקן אופטימיות וחלקן פסימיות. ביולי אשתקד אף הודיעה השותפות, כי במקום נפט מתברר שיש מים בקידוח.

באוקטובר אשתקד, אחרי ההודעה על הקידוח שבו נמצאו 100 מיליון חביות נפט, מסרה גבעות עולם דיווח אחר, שהוא למעשה הדיווח המשמעותי האחרון שנמצא עד לדיווח של היום.

בדיווח היא מסרה בשעתו, כי ניתן יהיה להפיק 900 חביות ליום בלבד בשנה הראשונה, ובשנה השנייה 350 חביות ליום בלבד. וזאת, בתוך מקטע מסוים בקידוחים. בהודעה מאוקטובר אשתקד לא התייחסה גבעות עולם להודעה שמסרה חודש קודם לכן לגבי 100 מיליון חביות נפט.

בעקבות ההודעה מאוקטובר, אמרו מומחי נפט, כי לגבעות עולם יש רק כמה מיליונים בודדים של חביות נפט. כאמור, היום הודיעה גבעות עולם, כי מדובר בפוטנציאל של 70 מיליון חביות נפט.