ממתינים לסבב הבא

ארבעה שמות יאלצו להצטייד בסבלנות ולהתמודד על מקום בעליון בפעם הבאה שיתפנו מקומות, והם: הילה גרסטל, מרדכי קרמניצר, חנן מלצר ומיגל דויטש

1. הילה גרסטל

השופטת המחוזית ביקשה באחרונה מהוועדה לבחירת שופטים שלא לדון במועמדותה בסבב הנוכחי בשל מה שהוגדר "סיבות אישיות". בברנז'ה המשפטית פירשו שגרסטל פרשה משום שמצאה את עצמה בפינה ללא מוצא: מצד אחד, עורכי הדין וחלק מהפוליטיקאים דחפו את מועמדותה והיו עשויים גם להצליח למנות אותה למינוי של קבע, מצד שני, המהלך הזה לא היה על דעת שופטי העליון ומי רוצה להתמנות לבית המשפט העליון על אפם וחמתם של שופטיו? אז גרסטל הסירה בינתיים מועמדות ותזכה, קרוב לוודאי, למינוי בפועל בהמשך הדרך. יחד עימה יתחרו על המינוי הזה גם השופטים האחרים שדובר בהם בסבב הנוכחי ובעיקר דויד חשין ודבורה ברלינר.

2. מרדכי קרמניצר

קרמניצר, מועמד ותיק מאוד לכסא האקדמי בבית המשפט, יעלה שוב בסבב הבא אבל ספק רב אם ימונה בתקופתו של ברק. ברק, שמעריך את יכולתו המשפטית של קרמניצר, סבור שהאיש מעורב מדי במחלוקות ציבוריות. בזמנו, כך סיפר ברק עצמו, הציע לקרמניצר ליטול על עצמו תקופת צינון ציבורית מרצון שבסיומה ימונה לבית המשפט. קרמניצר סירב. השופטת ביניש, נשיאתו הבאה של בית המשפט, תומכת במועמדותו של קרמניצר גם ללא צינון.

3. חנן מלצר

מינויו של מלצר, עו"ד מהשוק הפרטי, מקובל על שופטי העליון בתנאי שישלים תקופת צינון מפעילותו הפוליטית. בינתיים, מלצר מצטנן והולך ולכן גוברות ההערכות כי יזכה במינוי באחד הסבבים הבאים. המינוי הזה חשוב לבית המשפט העליון כי הוא יהווה קלף חזק כנגד מבקריו, המעלים תדיר את הטענה כי אין בבית המשפט ולו שופט אחד שהתעצב, צמח והתגבש כעו"ד בשוק הפרטי.

4. מיגל דויטש

הפרופ' דויטש יתחרה בסבב הבא על הכסא האקדמי. דויטש, מועמדו של הנשיא אהרן ברק, כבר עבר בסבב הנוכחי את ועדת המשנה של הוועדה לבחירת שופטים. הדיון במועמדותו נדחה לאחר שהוחלט לצמצם את הסבב הנוכחי מחמישה לארבעה מינויים. במערכת המשפט מעריכים שתמיכתו של ברק תעניק לו את הכסא בסבב הבא.