חברת תדיראן קשר תשקיע 50-100 מיליון דולר בפיתוח דור חדש של תקשורת צבאית

המנכ"ל, חזי חרמוני: מכירות החברה צפויות לעלות בשנת 2004 להיקף של 1.35 מיליארד שקל

תדיראן קשר תשקיע עד שנת 2008 100-50 מיליון דולר בפיתוח דור חדש של מערכת תקשורת טקטית צבאית, המיועדת להתחרות בשווקים הבינלאומיים במערכות אמריקניות מקבילות. טכנולוגיה דומה מפותחת גם עבור צה"ל.

מנכ"ל תדיראן קשר, חזי חרמוני, העריך בשיחה עם "גלובס", כי מכירות החברה, שעמדו בשנה שעברה על 1.2 מיליארד שקל, יעלו ב-2004 ל-1.35 מיליארד שקל.

מערכת הקשר החדשה תתבסס על טכנולוגיה, המכונה SDR (Software Define Radio). פיתוחה החל לפני שנה, בעקבות החלטה של משרד ההגנה האמריקני, לפיתוח מערכות קשר ב"ארכיטקטורה פתוחה". זאת, לעומת מערכות הקשר הטקטיות המופעלות כיום בצבאות בעולם, שמבוססות על "ארכיטקטורה סגורה".

לדברי חרמוני, מערכות הקשר בדור הבא יצוידו במערכת הפעלה, בדומה למחשבים אישיים, ויאפשרו התאמה טובה יותר בין מערכות מדורות שונים, ומתוצרת שונה.

במקביל, פועלת תדיראן קשר יחד עם מינהלת פיתוח אמצעי לחימה ותשתיות במשרד הביטחון (מפא"ת), לפיתוח מערכת קשר חדישה גם עבור צה"ל, שמערכות הקשר החדשות ביותר שלו פותחו לפני 15 שנה. מפא"ת הצטרפה לפרויקט מעט אחרי שתדיראן קשר החלה בפיתוח עצמאי של המערכת.

לדברי חרמוני, החברה משקיעה בפיתוח המערכת נתח גדול יותר מצה"ל, כיוון שבעתיד היא תתחרה בשווקים בחו"ל, מול מערכות מקבילות מתוצרת ארצות הברית. המערכות החדשות יגיעו לבשלות טכנולוגית בשנת 2007. עד אז, מפנה החברה לפרויקט את עיקר תקציבי המחקר והפיתוח שלה, העומדים על 20 מיליון דולר בשנה.

בשנה האחרונה רכשה תדיראן קשר את חברת טלפונקן הגרמנית, המשמשת ספק יחיד של צבא גרמניה, בחלק ממערכות התקשורת שלו. "החברה מעורבת בתוכנית החיל העתידי האירופית, ואנחנו מבקשים לפתח באמצעותה את המכירות לשוק האירופי ולהתחרות בענקית הצרפתית THALES", אמר חרמוני. "כיום מהווה השוק האירופי 5% מנתח המכירות שלנו, ואנחנו מתכננים להגביר את נוכחותנו באירופה".

תדיראן קשר תציג את הדו"חות הכספיים לרבעון הראשון של 2004 בעוד שבועיים. הדו"חות ל-2003 הציגו רווח נקי של 136 מיליון שקל, לעומת 53.4 מיליון שקל בשנת 2002, גידול של 155%. מכירות החברה עמדו על 1.2 מיליארד שקל, לעומת 990 מיליון בשנת 2002 - גידול של 21%.

בעקבות העסקאות שנסגרו מתחילת השנה, עלה צבר ההזמנות של החברה ליותר מ-500 מיליון דולר.