מכונת החיתום של צלניר עובדת שעות נוספות: פועלים -אי.בי.אי הרוויחה 6.4 מיליון שקל ברבעון הראשון

תחלק את כל הרווח כדיבידנד לבעלי המניות; השתתפה ברבעון הראשון בכ-27 הנפקות פרטיות וציבוריות שהניבו לה הכנסות של 13.5 מיליון שקל

חברת פועלים אי.בי.אי, בשליטת בנק הפועלים רונן צלניר ויואב קפלן ובית ההשקעות אי.בי.אי, מתרגמת היום את המעורבות הפעילה שלה בתחום ההנפקות למספרים. ברבעון הראשון הייתה פועלים אי.בי.אי מעורבת בכ-27 הנפקות לעומת 10 בלבד ברבעון המקביל מה שמעיד אולי יותר מכל על הפריחה בשוק הגיוסים.

החברה דיווחה על הכנסות של 13.5 מיליון שקל מפעילותה בשוק החיתום וזאת לעומת הכנסות של 1.4 מיליון שקל בלבד ברבעון המקביל בו לא בוצעו כמעט כלל הנפקות- בעיקר בשל המלחמה בעירק והתרדמה בה היו שרויים השווקים.

מהכנסות אלו קוזזו הפסדים בהיקף של 762 אלף שקל שנבעו לחברה כתוצאה מהשקעות שביצעה החברה בזיקה לפעילות החיתום שלה (דהיינו במקרים בהם נאלצה החברה לממש את ההתחייבות החיתומית שלה בהנפקות פחות מוצלחות וספגה בעקבות כך ירידה בערך המניות) לעומת הפסדים של 46 אלף שקל שנגרמו מסעיף זה ברבעון המקביל.

כתוצאה מהגידול בפעילותה גדלו גם הוצאותיה של חברת החיתום שעמדו בסוף הרבעון הראשון על 3.8 מיליון שקל לעומת הוצאות בהיקף של 1.2 מיליון שקל בלבד ברבעון המקביל. למרות זאת הרווח התפעולי של החברה כתוצאה מפעילות החיתום שלה מרשים ועמד על 8.6 מיליון שקל ברבעון הראשון לעומת כ-9 מיליון שקל ברבעון הקודם ורווח תפעולי של 1.7 מיליון שקל ברבעון המקביל.

גם בשורת הרווח הנקי החברה לא מאכזבת וזה על 6.4 מיליון שקל בדומה לרווח שרשמה ברבעון הקודם שעמד על 6.5 מיליון שקל אך גבוה משמעותית מהרווח שרשמה ברבעון המקביל ואשר הסתכם ב-2.2 מיליון שקל בלבד. מהדוחות עולה כי בניגוד לחברות אחרות הנסחרות בבורסה של תל אביב כל הרווח שהושג ברבעון הנו רווח אמיתי במזומן ולא נתון לפעולה חשבונאית כזו או אחרת. תזרים המזונמים של החברה מפעילות שוטפת הסתכם ברבעון הראשון בכ-6.2 מיליון שקל לעומת תזרים של 2.3 מיליון שקל שהציגה החברה ברבעון המקביל.

כפי שעשתה ברבעון הקודם גם ברבעון הנוכחי מחלקת החברה כמעט את כל הרווח הנקי שלה כדיבידנד והכריזה על דיבידנד בהיקף של 6 מיליון שקל עם פרסום הדוחות הכספיים. חלוקת הדיבידנדים הנדיבה בחברה מתאפשרת הודות למאזן האיתן של החברה המורכב ממזומנים ושווי מזומנים בהיקף של 65 מיליון שקל והון עצמי בהיקף של 68.2 מיליון שקל שמימן כ-90% מהמאזן.

מדוחותיה של החברה עולה כי ברבעון הראשון של השנה היא ביצעה הפרשה בהיקף של 320 אלף שקל בגין השקעתה בחברת "סל מניות הנפקות". בחודש ינואר השנה השקיעה החברה כ-חצי מיליון שקל בחברה זו תמורת 30% ממניותיה אולם לאחר מספר חודשים החליטה למכור את חלקה ולכן הפרישה בדוחות הרבעון הראשון את הסכום האמור.

בסוף דו"ח הדירקטוריון של החברה היא מתייחסת לשינוי שחל בשוק החיתום בעקבות הוראת הממונה על ההגבלים העסקיים- הוראה אשר אוסרת על פועלים אי.בי.אי ולאומי ושות' חתמים לנהל ביחד הנפקות. על פי הוראת המונה על ההגבלים העסקיים אפשר שחתמים יחברו בינהם ובלבד שנתח השוק המצרפי של כלל מנהלי ההנפקות נע בין 35%-40% אך לא יותר מכך. בצורה כזו, להערכת המפקח יימנע החשש לקיומו של הסדר כובל בשוק החיתום שייפגע בתחרות. החברה מציינת כי בשלב זה אינה יכולה להעריך את השלכות קביעת הממונה על פעילותה

במהלך הרבעון הראשון הייתה פועלים אי.בי.אי מעורבת במספר רב של הנפקות ציבוריות ופרטיות ביניהן הנפקת סולבר, מעברות, וילאר, שטרי הון של בנק הפועלים, החברה הכלכלית, אוסיף, אפריקה נכסים, דלק פטרוליום, וצינורות המזרח התיכון.